آشنایی با انواع پوستر – خانه چاپ و گرافیک

در واقع، پوستر دیواری در نقش یک دیوارپوش خاص برای یک دیوار خاص عمل می کند. یکی از آن رنگ ها اصلی ترین نقش را در رنگ ها دارد و بخش بیشتری از پوستر را تشکیل می دهد . طراحی پوستر تبلیغاتی در تبلیغات محیطی نقش مهمی دارد. استفاده از ابزارهای فونت، فرم و رنگ که در موارد بالا به آنها اشاره شد، قابل ذکر است که این قوانین فقط برای طراحی پوستر تبلیغاتی گرافیکی و یا همان فتوشاپ به کار نمی رود بلکه برای تمام پوسترها مورد استفاده قرار می گیرد و همه ی این موارد به خلاقیت طراح بستگی دارد که چگونه فرم ها، شکل ها، رنگ ها و فونت ها را برای طراحی پوستر در کنار هم قرار می دهد و همیشه به جز قانون و قوانین، قواعد کلیشه ای هم وجود دارد. پوستر، کاتولوگ و بیلبورد در کارهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد که هر فرد برای تبلیغات محصولات و درآمدزایی این خدمات را ارائه می دهد و این تبلیغات یک کار هنری برون گرا است و پوستر به صورت یک طرح تبلیغاتی گرافیکی است و طراح پوستر تبلیغاتی باید بداند که تصویر و کلمات چگونه باید در کنار هم قرار بگیرند که مفهوم عکس در ذهن مشتریان حک شود و مورد استفاده قرار گیرد.

پوسترها را عموما با برنامه گرافیکی فتوشاپ طراحی می کنند.مهم ترین ابزار های تشکیل دهنده پوستر فتوشاپ عبارتند از: رنگ ها، فرم ها و فونت ها که هر یک از این مواردی که گفته شده است در پوستر های تبلیغاتی کاربرد فراوانی دارند که هر کدام با توجه به محصولات و قوانینی که طراحی تبلیغاتی برای آن ها انجام می شود، طراحی می شوند و رعایت هر کدام در زیبایی طراحی تاثیر بسیار زیادی دارد و این سه ابزاری که نام برده شده است همگی باهم طراحی پوستر در فتوشاپ را تشکیل می دهند. یکی از راه های طراحی پوستر همان طور که گفته شد، استفاده از ابزارهای آنلاین است. مزایای طراحی پوستر تبلیغاتی عبارتند از : طراحی کاتالوگ تبلیغاتی برای بازاریابی و معرفی یک کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد و پوستر های تبلیغاتی یکی از بهترین راه هایی است که اغلب مردم برای سرمایه گذاری از آن استفاده می کنند و طراحی پوستر یک کار گرافیکی است که می توان در شبکه های اجتماعی از آن استفاده کرد، شما با خلق طراحی سریع تر می توانید ذهن مخاطب را برای تبلیغات محصولات خود آماده کنید و … این مواردی که ذکر شد، یکی از بهترین راه هایی است که می توان به عنوان درآمدزایی استفاده کرد و پوستر های تبلیغاتی در دیوار ها و یا بیلبوردها در سطح شهر مشاهده می شوند.

این گروه از دیوارپوش ها مدل های مختلفی دارند که شما بهترین و با کیفیت ترین انواع آن ها را می توانید از برند رونیا تهیه کرده و به کمک آن ها در دکوراسیون داخلی منزل تان تحول عظیمی ایجاد کنید. مثلاً اگر قرار است پوستر را برای ترغیب مخاطب به خرید طراحی کنید رنگ قرمز بهترین گزینه است. رنگ دوم اهمیت کمتری نسبت به رنگ اول دارد و رنگ سوم زیاد حائز اهمیت نمی باشد و رنگ سرد در پوسترهای تبلیغاتی مواد غذایی به دلیل تاثیر متقابل آن با رنگ های گرم ، احساس آرامش و اطمینان را به مشتریان منتقل می کند . نياز به آن احساس شد. قیمت پوستر دیواری با توجه به کیفیت کاغذ و اندازه دیوار شما متغیر است. می شود. لازم به ذکر است پوسترها را می توان با توجه به رنگ، موضوع و… یک داستان را روایت میکنید. فونت ها هم مانند رنگ ها و فرم ها از اجزای تشکیل دهنده طراحی پوستر تبلیغاتی در فتوشاپ هستند و باید برای انتخاب هر یک دقت کنید و باید با هدف و موضوع پوستر همخوانی داشته باشد.برای مثال برای پوستر تاریخی باید از فونتی که نشان دهنده آن زمان است استفاده شود و در پوستر های بچه گانه باید از فونت های کودکانه و فانتزی استفاده شود و شما هیچ وقت نباید نوشته های پوستر را به صورت ساده بنویسید یعنی نوشته های پوستر نباید مانند کتاب داستان و یا روزنامه به صورت ساده نوشته شوند و شما هر خلاقیتی که می توانید برروی فونت ها و نوشته ها انجام دهید تا نوشته های پوستر شما شبیه کتاب داستان نباشد .

پوستری که در یک ایستگاه اتوبوس نصب شده احتمالا توجه بیشتری را نسبت به پوستری که در راهروی یک مدرسه نصب شده، جلب میکند. به احتمال زیاد در این پوسترها کلمات بیشتری نسبت به تصاویر خواهید یافت. اینها پوسترهای سفارشی هستند که به گسترش اطلاعات و حتی آگاهی کمک می کنند. حالاتی که در پوسترهای کرت وجود داشت مثل شفافیت ، و روان بودن و فرار بودن ، شاید از بال پروانه هایی که در هنگام کار نزد خود نگه می داشت الهام گرفته باشد . بعد از گذشت سال ها طراحی، طراحی گرافیک سنتی جای خود را به طراحی مدرن گرافیکی داده است. در ادامه آموزش طراحی پوستر با فتوشاپ میتوانیم چند رنگ مختلف را به پوستر خود اضافه کنیم. پس از سازماندهی عناصر مختلف در قاب ها، می توانید پوسترهای خود را از هر دستگاهی ایجاد، ویرایش و به اشتراک بگذارید. فرم ها هم مانند رنگ ها از اجزای تشکیل دهنده طراحی پوستر تبلیغاتی در فتوشاپ هستند که منظور از فرم در فتوشاپ همان اشکال و نمادهای بکار رفته در عکس پوسترها می باشد که بر اساس طراحان مجرب طراحی شده است و هر یک برای تاثیر گذاری بیشتر در ذهن مشتریان بکار می رود که فرم ها هم مانند رنگ ها دارای معنی و مفاهیمی هستند که باید هر یک را با توجه به کارایی های که دارند مورد استفاده قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید