دايرة المعارف كتابداري و اطلاعرساني – پوستر

در واقع با ورود تصاویر به پوستر ها نه تنها از اهمیت نوشتار در آنها کاسته نشد بلکه به ایجاد جنبشی جدید در نحوه طراحی حروف پوستر انجامید. در این موارد کلیت پوستر یکی است و تنها رنگ ها است که تغییر می کند و المان ها و اجزا ممکن است جابجا شود. تنها در مواردی که خود فروشندگان کاغذ دیواری فرایند چاپی را انجام دهند، می توان عکس دلخواه را به پوستر دیواری مورد نظر تبدیل نمود. تصویر سازی و خلق ایده های نو از جمله کارهایی است که طراحان انگشت شماری از آن در طراحی پوستر استفاده می کنند. برای این کار کافی است از پنل لایهها، لایه مورد نظر را انتخاب و همانند تصویر زیر از فهرست باز شده، حالت مورد نظر را انتخاب کنید. برای طراحی پوستر حتما از رنگبندی اصولی و صحیح و متناسب با موضوع استفاده نمایید. شما می توانید از اشکال، رنگ ها و تصاویر به ترکیب خوبی برای انتقال پیام پوستر استفاده نمایید.

برای خلق یک طراحی اثرگذار، انواع روشهای تایپ را میتوان بکار برد. این امر برای ایجاد هیاهو درباره یک فیلم پیش از اکران یا در حال اکران وجود دارد، یا به بیننده اجازه می دهد برای خریدن بلیط سینما تصمیم بگیرد. کادر های افقی در زمینه های دینی، طبیعت و طراحی هایی که از آرامش خاصی برخوردارند استفاده می گردد و برای انتقال پیام، سریع عمل نمی کنند. این مواردی که ذکر شد، یکی از بهترین راه هایی است که می توان به عنوان درآمدزایی استفاده کرد و پوستر های تبلیغاتی در دیوار ها و یا بیلبوردها در سطح شهر مشاهده می شوند. همیشه برای یک طراح گرافیک استفاده از تصاویر در طرز طراحی پوستر امکان پذیر و یا شاید مقدور نباشد. از فونت های بولد، برای نشان دادن اهمیت و ظرافت یک مطلب از فونت های ایتالیک و برای بیان مطالب غیر رسمی و شوخ از فونت های لوس و فانتزی می توانید استفاده کنید. به خاطر داشته باشید شما می توانید با فونت های مختلف، پیام یک پوستر تبلیغاتی را زمین تا آسمان تغییر دهید. طراحی پوستر و چاپ پوستر یکی از بهترین شیوه های تبلیغاتی می باشد که باعث دیده شدن و معرفی واحدهای تجاری و شرکت­ ها می شود.

در صورتی که از نقش های درهم و تو در تو در پوستر خود استفاده کنید ممکن است سبب گیج شدن مخاطب شوید و او از آن که بخواهد وقت و تمرکز زیادی را برای درک موضوع هدر دهد، صرف نظر کند و به طور کامل پوستر شما را کنار بگذارد و آن را نادیده بگیرد. با این کار متن از نظر بصری تجزیه می شود و جذابیت بیشتری برای خواندن دارد. مرکز همایش نگار عمدتا طراحی پوستر را انجام داده و فایل مربوطه را جهت چاپ در اختیار دبیرخانه همایش قرار می دهد . اگر قصد دارید متن زیادی را وارد پوستر کنید، استفاده از ویژگی موجود در Page Layout Ribbon یعنی دو ستون را در نظر بگیرید. مسلما پوسترها به دلیل تاثیرات بسیار زیادی که بر روی مخاطب دارند، اهمیت زیادی نیز داشته و در طراحی آن ها باید نهایت دقت را به خرج داد. مواردی از این قبیل همراه با شناخت سن مخاطبان کمک زیادی در طراحی پوستر خلاقانه خواهد داشت. با این حال مخاطبی که قبلا طرح را در رنگ و فرم قبل دیده باشد، طرح جدید را خواهد شناخت و متوجه ارتباط ان با سازمان و یا کسب و کار مورد نظر خواهد شد. گاهی بعضی پوسترها را باید در فصول مختلف و یا مناسبت های متفاوت مورد استفاده قرار داد.

هدف اصلی پوستر در جوامع اطلاع رسانی است که باید دقت شود برای چه اهدافی قرار است طراحی شود. در بعضی موارد یک طراح باید یک عکاس خوب باشد، اما عملا اینکار برای همه طراحان امکان پذیر نیست. استفاده از فونت های مختلف می تواند پیام های یک پوستر را به طور کلی تغییر دهد. اندازه آن را می توانید بنا به سلیقه شخصی و یا نیاز مشتری تغییر دهید. شما میتوانید با استفاده از رنگها، وزنهای گرافیکی و یا مقدار متنهای موجود در پوستر به ایجاد توازن و تعادل بپردازید. به همین خاطر در زمان چاپ پوستر دیواری باید سعی شود از رنگ کمتر و طرح کمتر استفاده شود. اگر بدنبال اطلاعاتی دقیق از قیمت چاپ پوستر دیواری ، آموزش نحوه نصب پوستر دیواری ، طرح های مختلف و بروز پوستر دیواری و … سپس «تولوز – لوترک» اهل فرانسه (۱۸۶۴- ۱۹۰۱ م) تحت تاثیر «ژول شره» و با بهره گیری از با سمه های ژاپنی عرصه تازه ای را در برابر هنر پوستر گشود. پوستر نخستین هنر پاپ و نخستین فرم هنری بود که به چیزهای زندگی عادی به شیوه خاص خودش یعنی بی پروایی محض و پیش پا افتادگی محض پرداخت . در واقع در تاریخ صد ساله پوستر سازی این هنر و سایر هنرهای تجسمی دارای تأثیرات متقابل و تبادل امکانات بوده اند .

دیدگاهتان را بنویسید