در پوسترها چه مواردی وجود دارد؟

در صورت استفاده از تایپوگرافی باید به پیام پوستر و البته مخاطبین آن دقت داشت تا بتوان از بهترین نوع و اندازهی فونت و البته بهترین رنگ برای تایپوگرافی بهره گرفت. اما انتخاب رنگ باید با توجه به پیام پوستر باشد. نکتهای دیگر که در راستای ارتباطِ پوستر با مخاطب مهم است این است که بدانید مخاطبین شما عمدتاً در کجا هستند و نتیجتاً قرار است پوستر را در چه مکانهایی نصب کنید. مثلاً اگر قرار است پوستر را برای ترغیب مخاطب به خرید طراحی کنید رنگ قرمز بهترین گزینه است. پوستر اگر به درستی و بر طبق اصول طراحی شود شانس بسیاری برای تأثیر بر مخاطب دارد. سن و تحصیلات مخاطبان در چه سطحی قرار دارد؟ در خانه طراحان سام چاپ پوستر دیواری با بهترین کیفیت، بالاترین دقت و در کمترین زمان با استفاده از بهترین دستگاههای چاپ دیجیتال و جوهرهای مرغوب اروپایی به مشتری ارائه میشود. در رسانه های اجتماعی، دفترهای هواپیمایی یا مسافرتی از این پوسترها استفاده میشود اما نباید از زیبایی یک مقصد تعجب کنید، پوسترهای مسافرتی معمولا زیباتر از مکانهای واقعی هستند.

اگر چه نخستین پوستر انگلیسی در سال ۱۸۷۱ میلادی توسط «فدریک واکر» به روش حکاکی روی چوب تهیه شد، ولی «ژول شره» فرانسوی را باید «پدرهنر پوستر» دانست. همچنین از تصاویر و رنگها نیز باید به نحوی استفاده کنید که بتوانند توجه مخاطب را به پوستر جلب کنند. اصلاحات مدنظرتان را اعمال کرده و دوباره چاپ کنید. در کل برای انتخاب رنگ در پوستر، افزون بر زیبایی بایستی حتماً به روانشناسی رنگها دقت کنید و رنگ یا رنگهایی را در پوسترتان به کار گیرید که متناسب با نیت و پیامِ پوستر هستند. فارغ از این موارد، نکتهای که در این راستا وجود دارد این است که اگر قرار است در پوسترتان از کلمات بسیاری استفاده کنید بایستی حتماً از استفاده از فونت درشت و بولد دوری کنید. اما در چاپ دیجیتال به علت آن که زینک وجود ندارد، برای چاپ تیراژ کم، کاربرد زیادی دارد. باری دیگر تأکید می کنم که عنصر رنگ از جمله کلیدیترین عناصر و البته قویتر عناصر در یک پوستر است.

البته در صورت تمایل فرایند چاپ پوستر نیز توسط مرکز همایش نگار پیگیری می گردد که در این صورت پس از اتمام کار پوستر چاپ شده به آدرس دبیرخانه ارسال خواهد شد . در صورتی که همه بخش های آن مملو از مطلب باشد چشم بیننده خسته شده و دیگر جذابیتی ندارد. در هنگام طراحی یک پوستر باید در مرحله اول موارد استفاده آن مورد نظر قرار گیرد . در واقع آن هنگام که برند با عزمی راسخ درصدد آن برآمده که به موفقیت دست یابد، گامی بزرگ برداشته و همین گام بزرگ تأثیر بسیاری بر سایر کارهایی که قرار است در آینده انجام دهد، از جمله طراحی پوستر، خواهد گذاشت. معمولاً در اغلب محصولات این دسته، استفاده از چهره انسان و به خصوص چهره زنان غربی امری رایج و متداول است. از آیتالله مصباح یزدی ۱۵۲ عنوان کتاب، ۷ عنوان مقاله و هزاران ساعت سخنرانی و آثار گفتاری در حوزههای مختلف دینی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به یادگار مانده است.

وی در دوره حیات بابرکت خود از محضر اساتید بزرگی همچون حضرت امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی و آیتالله بهجت کسب فیض کرد. گفتنی است، آیتالله محمدتقی مصباح یزدی، از عالمان برجسته و انقلابی کشور عصر جمعه ۱۲ دی ماه ۹۹ در سن ۸۶ سالگی رحلت کرد. هر هدفی که از طراحی پوستر دارید، تأکید میکنم هر هدفی، بایستی پیامی که درصدد برآمدهاید که آن را از طریق پوستر تبلیغاتی به دیگران انتقال دهید را واضحاً و به طور روشن در ذهن داشته باشید. از این رو طراحی پوستر تبلیغاتی ، رقابت شدیدی در هر گونه تجارتی ایجاد نموده است، چرا که شما در هر حرفه ای که مشغول به کار هستید، رقبای شما با برند منحصر به فرد خود با نصب پوستری خیره کننده بسیاری از افراد جامعه را با کیفیت و نام برند خود آشنا می نمایند و مشتریان زیادی را برای خود رقم می زنند. از سوی دیگر، اگر قرار است که از تعداد کلمات بسیار کم در پوسترتان استفاده کنید بایستی این کلمات را به گونهای در پوستر بگنجانید که پوستر خالی و خلوت به نظر نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید