طراحی پوستر تبلیغاتی – اصول مهم برای تاثیرگذاری در بازاریابی – استودیو مانی

در مقاله آشنایی با پوستر و انواع آن گفتیم که پوستر، یک اعلان گرافیکی شامل متن، تصویر و طرحهای مختلف است که به منظور انتقال اطلاعات به مخاطبان استفاده میشود. معمولا وقتی یک فعالیت تازه آغاز میشود معمولا پوستر ها برای تبلغی آن بسیار مناسب هستند. وقتی رزولوشن روی این مقدار قرار داشته باشد بعد از چاپ طرح، نوشته ها و تصاویر کاملاً واضح و خوانا می باشند و کیفیت آن افت نخواهد کرد. چراکه وقتی پوستری در ابعاد کوچکتر قرار بگیرد ممکن است تصاویر به اندازه قبل با کیفیت و متناسب به نظر نرسند. طراحی پوستر سریع و فوری برای یک خبررسانی با عجله ممکن است از دست هر طراح و گرافیستی بر نیاید. ممکن است جالب باشد که بدانید برخی از موفقترین پوسترها بجای استفاده از عناصر مختلف همچون تصاویر و المانهای مختلف تنها با استفاده از تایپوگرافی جذاب و مناسب توانستند موفق شوند. در واقع با ورود تصاویر به پوستر ها نه تنها از اهمیت نوشتار در آنها کاسته نشد بلکه به ایجاد جنبشی جدید در نحوه طراحی حروف پوستر انجامید. بدین منوال پوستر سازی گسترش می یافت اما پوستر ساز ناچار بود قیود بسیاری را نه فقط از لحاظ ممنوعیت های سیاسی ، بلکه از لحاظ سلیقه مشتریان بپذیرد .

شما می توانید طرح و یا عکس دلخواهتان را برای ما بفرستید تا ما پوستر آن را به شما تحویل دهیم . این طراحی شما است که مخاطب را وادار به انتخاب طرح شما میکند. از آنجائیکه این پوستر و بنرها باید از فاصله دور خوانده میشدند،توانستند رشد عجیبی را در طرحهای تایپوگرافی بوجود آوردند. ویژگی انتخاب فونت و یا تایپوگرافی شخصیتی است که به طرح میبخشد. بخصوص انتخاب سایز و فونت مناسب برای تیتر اصلی، بصورتی که مخاطب بتواند از فاصله معقولی متن و پیام پوستر را مطالعه کند. استفاده از رنگهای تیره و روشن، در رنگ زمینه، تیتر اصلی، متن پوستر، تصاویر مختلف و… یک کلمه تنها یا یک تصویر ساده،گاهی اوقات خیلی بیشتر از کلمات زیاد و تصاویر پیچیده می تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. کمپوزسیون یعنی ترکیب بندی به جا و مناسب فرم در کادر به نحوی که یک طرح واحد را تدائی کرده و چشم نواز باشد.گروهی از رنگها در کنار یکدیگر جلوه ای زیبا و مناسب دارند.طراح با علم رنگ شناسی خود می بایست به درستی رنگهای مورد نیاز طرح را انتخاب کند. از طریق این طرح میتوانید بینندگان را با انواع تصاویر، رنگها، تایپوگرافی و سایر عناصر سرگرم کنید.

اگر بتوانید پوستر طراحی شده را در نسخههای متفاوت طراحی و ایجاد کنید به گونهای که حتی در نسخه مینی هم طرح استاندارد و قابل عرضه باشد. در این حالت مخاطبین میتوانند در فاصله نسبتاً دور هم تصویر بکاربرد شده در پوستر را تشخیص دهند. پوسترهای تجاری: پوسترهای تجاری با هدف معرفی محصولات تصویر یک کالا یا محصول بازرگانی مربوط به شرکتها و سازمانها، تولیدیها، مؤسسات و خدمات آنها اقدام به طراحی میکنند. به طور مثال پوستر جشنواره سینمایی درباره زمان، مکان وسایر اطلاعات مربوط به جشنواره را در اختیار مخاطب قرار میدهد. و یا خود را به یک پالت رنگ محدود کنید. پوستر راهنمایی: جهت هدایت افراد به انجام کاری، ترغیب به شرکت در واقعهای و یا نهی از آن، مانند اطلاع رسانی از مضرات استفاده از مواد مخدر و یا فواید شرکت در برنامههای واکسیناسیون. پوستر هدایت کننده: راهنماهای مصوری برای مردم که آن ها را به انجام کاری ترغیب یا از انجام آن نهی می کنند. برخی از پوسترها حتی حاوی متنی نیستند ، فقط چند تصویر که به درستی در آن جای گرفته اند و رنگ هایی که به طور راهبردی انتخاب شده اند من به شما نمی گویم که از کلمات در پوسترهایتان استفاده نکنید – شما باید استفاده کنید – اما همیشه بکوشید تا حد امکان پوستر خود را ، ضمن آنکه پیام تان را کاملاً منتقل می کند ، ساده نگه دارید.

در این مبحث نمی خواهیم به تاثیر رنگ ها و مفاهیم بصری منتقل شده از آنها بپردازیم، تنها می خواهیم به اهمیت رنگ های استفاده شده در پوسترها اشاره کنیم. کیفیت چاپ پوستر شما در چاپ افست بسیار بهتر از روش دیجیتال می باشد. این که ندانید دقیقاً چه کسانی مخاطب شما هستند به احتمال بسیار نخواهید توانست یک پوستر تأثیرگذار و قابل توجه طراحی کنید. جنس پوستر دیواری از PVC میباشد که در نتیجه باعث میشود این محصول قابل شستشو و ضد آب باشد. کنتراست باعث میشود چیزهایی را فوراً ببینیم زیرا تفاوت بزرگی بین این دو عنصر وجود دارد که چشم را به خود جلب میکنند. باعث میشود پوستر از فاصله زیاد هم به راحتی قابل مشاهده باشد. هزینه چاپ پوستر دیواری به صورت مترمربع محاسبه می شود و متراژ کل دیوار شما هم حاصل ضرب عرض در ارتفاع آن خواهد بود و قیمت هر مترمربع برحسب نوع جنس و نوع چاپ انتخابی شما متغییر خواهد بود. ساخت برگه تبلیغاتی هزینه چندانی ندارد. پوسترهای فیلم بخشی از خانواده پوسترهای تبلیغاتی هستند، اما برجسته می شوند زیرا هدف آنها مشخص و پیام آنها بسیار واضح تر است.

دیدگاهتان را بنویسید