طراحی پوستر تبلیغاتی – اصول مهم برای تاثیرگذاری در بازاریابی – استودیو مانی

گویایی یعنی با نگاه اولیه به پوستر،کلیت موضوع را دریافت کنیم.در توضیح ساده تر می توانیم بگوییم فضای پوستر نباید بی ربط از موضوع آن باشد. انتخاب کادر مناسب:انتخاب کادر مناسب می بایست پیش از طراحی پوستر صورت پذیرد.کادر عمودی کادری است خبری و هر چه کادر باریکتر باشد خبر تند و تیز تر به مخاطب منتقل می شود یا به تعبیری دیگر رسمی ترین و با سلابت ترین کادر در پوستر،کادر عمودی است.کادر افقی کادری است آرام و ساکن که عجله ای برای انتقال پیام ندارد.مضامین داستان گونه،مذهب و طبیعت را می توان در غالب این کادر در نظر گرفت.کادر خشتی یا مربع کادری است دوستانه و دموکراتیک.این کادر برای موضوعاتی همانند صلح ،آشتی و کودکان مناسب است. کادر مربع یا خشتی نیز حالتی دوستانه و دموکراتیک داشته و غالبا در پوسترهایی با موضوع آشتی، صلح و کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. ۳- منظره یا نمونه های نقاشی.

ما در این مقاله سعی میکنیم چند نمونه از نرم افزارهای طراحی پوسترهای تبلیغاتی در تلفنهای همراه را به شما معرفی کنیم. راه حل بهینه برای این افراد و شرکتها استفاده از برخی نرم افزارهای آماده برای طراحی پوسترهای تبلیغاتی است. آنها برای کوبیدن صدا و آگاهی برای یک رویداد آینده استفاده میشوند و همچنین ارائه اطلاعات آنها کم است اما در عین حال دعوت به عملی را انجام میدهند. در این نوع پوسترها هدف از طراحی پوستر تنها برگرفته از نمادهای مذهبی و مراسمات مذهبی مانند عاشورا ، اربعین ویا مراسم های شادی مانند عید فطر و عید قربان است و برای نشان دادن عناصر مذهبی بکار گرفته میشوند. جملات و محتوای نوشتاری در طراحی پوستر تبلیغاتی بیشتر از طراحی پوستر صنعتی و علمی اهمیت دارد. بدین ترتیب یک رنگ با شدت اهمیت زیاد و رنگ بعدی با شدت متوسط و در آخر استفاده از رنگی با درجه اهمیت پایینتر نسبت به دو رنگ دیگر است. A3 با جنسهای مختلف مناسب برای چاپ دیجیتال در گرماژ 100 گرم تا 300 گرم به صورت یک رو و دورو، رنگی یا سیاه و سفید با دستگاههای چاپ دیجیتال در زمان کم با کیفیت زیاد و رنگهای زیبا و براق انجام میگیرد.

ابعاد پوستر معمولا بزرگ است و حداقل درقطع A3 طراحی و چاپ می گردند.اما قطع دقیق A3 به دلیل پرت زیاد کاغذ چندان استفاده نمی شود. ولی مهمترین زمینه آن جذب مخاطب است٫ که نفش اصلی را در این میان رنگ و فرم پوستر ایفا می کند در هنگام طراحی یک پوستر باید در مرحله اول موارد استفاده آن مورد نظر قرار گیرد . هر چه طراحی یک پوستر ساده تر بوده درک آن توسط مخاطب سریع تر اتفاق خواهد افتاد و مخاطب بهتر توانسته با آن ارتباط برقرار نماید. کادر عمودی ماهیت خبری داشته و باریک تر بوده آن به منزله مهم تر بودن خبر مورد نظر می باشد و یا به نوعی این کادر حالت رسمی و با سلابتی داشته و این موضوع را نیز به مخاطب القا می نماید. هر چه طراحی یک پوستر اصولی تر بوده مخاطب بیشتر تحت تاثیر آن قرار گرفته و ارتباط موثرتری با آن خواهد داشت. گویایی در پوستر:گویای یعنی با نگاه اولیه به پوستر،کلیت موضوع را دریافت کنیم.در توضیح ساده تر می توانیم بگوییم فضای پوستر نباید بی ربط از موضوع آن باشد.

در تعریف جزئی تر پوسترها برای اطلاع رسانی مطلب، رویداد یا موضوع خاصی به کار برده می شود و چون در زمان و مکان خاصی و برای مقصود خاصی در همان زمان و مکان طراحی می شود، اثر گذرا و ناماندگاریست. طراحی پوستر به انگلیسی: poster یا دیوارکوب،که به آن اعلان،آفیش و پلاکات نیز میگویند. این در حالی است که بسیاری از طراحانی که تازه کار بوده به هیچ عنوان نسبت به این موضوع شناختی نداشته و به همین دلیل طرح آن ها اغلب خوب از آب در نخواهد آمد. امروزه بسیاری از خانوادهها در منازل آپارتمانی زندگی میکنند و اغلب این منازل، فضای چندانی ندارند و به خاطر داشتن پنجرههای کوچک، نور طبیعی زیادی را به درون خود راه نمیدهند. میتوانید رنگ زمینه، نوع و اندازه فونت و بسیاری دیگر از موارد مورد نیاز خود را تغییر دهید. 7.نوع فونت نوشتاری انگلیسی Times-Roman و برای متن فارسی Titr مناسب است. از طرف دیگر ، هنرمندانی در فارنسه و انگلستان دنباله رو ، لوترک شدند و شیوه کار او را مورد تقلید قرار دادند ، از جمله بگرستاف ها – دو هنرمند انگلیسی که با این نام امضا می کردند – الکساندر استین لن و دادلی هاردی . نحوه تولید این نوع کاغذ دیواری به دو صورت استفاده از دست و دستگاه میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید