طراحی پوستر تبلیغاتی با بهترین هزینه

پوستر (poster) یا دیوارکوب که به آن اعلان نیز میگویند طرحی گرافیکی در یک صفحه است که برای ارائه محتوا در یک نگاه به مخاطبان استفاده میشود. از آنجایی که مخاطب پوسترهای اجتماعی بیشتر عامه مردم هستند و با یک نگاه باید به منظور پوستر پی ببرند و همچنین چون این گونه پوسترها بیشتر جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند پس استفاده از عکس برای مخاطب عام امری پذیرفته تر می باشد . همچنین یاد گرفتیم که چطور یک کاور آلبوم موسیقی یا آلبوم دیجیتال عروس و داماد طراحی کنیم. در آموزشهای پیشین «مجله فرادرس» نحوه طراحی بروشور و بنر تبلیغاتی را یاد گرفتیم. طراحی پوستر یکی از زمان برترین آموزشهای سایت بعد از طراحی قالب وب سایت می باشد . یکی از عوامل مهم در طراحی توجه به مکان نصب پوستر است، از این جهت که اگر عابر فقط در کمتر از چند ثانیه می تواند پوستر را تماشا کند، الزاما باید جمله کوتاه و تاثیر گذار به همراه تصویری جذاب متناسب با کالا یا خدمات خود در طراحی خلق کنید که در کسری از زمان حس درک و آشنایی و تمایل به امتحان کردن آن را در بیننده ایجاد کند. مناسبترین انتخاب برای چاپ پوستر قطع A3 در کمترین زمان و با کیفیتی مطلوب، چاپ دیجیتال است.

گاهی اوقات ما پوسترها را به عنوان روشی نوین برای تبلیغات به جای چاپ شاسی استفاده می کنیم و با توجه به اینکه این پوسترها در کجا قرار می گیرد انتخاب می شود به چه صورتی چاپ شود اگر پوستر ها در محیط بسته باشد ،مشکلی ایجاد نمی کند نوع طرح و نوشته را انتخاب کرده و سپس اقدام به چاپ می کنیم و پوستر را نصب می نماییم .ولی وقتی این پوسترها قرار است در محیط های باز باشد و قرار است باد، باران و آفتاب به این پوسترها بخورد بهتر است که پس از چاپ پوستر بر روی آن لمینت ، سلفون و یا روکش یووی انجام شود تا دوام کار بیشتر شود . 2- مکان نصب پوستر ثابت ولی چشم ناظر در حرکت باشد . 1- محل چشم ثابت ولی مکان نصب پوستر متحرک باشد. پوستر ها به منظور نصب شدن بر روی دیوارها یا دیگر سطوح عمودی تعبیه شدهاند. طراحی پوستر در ایران نیز با نخستین اعلانهای چاپ سنگی که برای نصب روی دیوار طراحی شده بودند آغاز میشود که در آنها پیام توسط واژهها به مخاطب منتقل میشد و خط رایج نستعلیق بود، در تاریخچه پوستر ایرانی نخست به نوعی تصویرسازی تزیینی برمیخوریم که فضاسازی و موضوع مذهبی داشته و هنوز هم گاهی نمونههایی از آن دیده میشود.

در اغلب مواقع پوستر مشاهده شده روی صفحه کامپیوتر با پوستر چاپ شده به وسیله چاپگر از نظر رنگ و وضوح تفاوت دارد؛ پس ناامید نشوید. پس از جنگ جهانی دوم هنر گرافیک رنگ و بوی بهتری به خود گرفت و کمکم به صورت چاپ بر روی کاغذ و مقوا در سراسر جهان گسترش یافت. چگونگی استفاده از المانهای فونت، فرم و رنگ در طراحی، قانون و قاعده خاصی ندارد و موقعیت و خلاقیت طراح است که فرم، شکل، رنگ و فونت و در نهایت تصاویر را کنار هم میچیند. در ادامه باید تصاویر وکتور مناسب پوستر خود را دانلود کنید که در ابتدای متن نمونهای از آنها را قرار دادهایم. پوسترها یک ابزار بازاریابی مناسب و نوین برای جلب مشتریان می باشند. این کار دو مزیت فوقالعاده دارد؛ نه تنها توجه مشتریان را جلب میکند، بلکه به شما کمک میکند تا علامت تجاری متمایز خود را در بازار داشته باشید. سعی نکنید برای جلب توجه بیننده یا خواننده پوستر را از اجزا و عناصر گوناگون پر کنید.

هر پوستری را که طراحی می کنید باید حاوی یک پیام قوی باشد. پوستر ها در خیلی از مکانها مورد استفاده قرار می گیرد زیرایکی از بهترین و ارزان ترین روش انتقال اطلاعات و یا تبلیغات برای هر نوع از سنف های موجود می باشد . ولی گاهی اوقات شما برای چاپ پوستر خود عجله دارید ،در این صورت بهتر است از چاپ دیجیتال برای پوستر خود استفاده کنید زیرا چاپ افست زمانبر بوده و چاپ دیجیتال بسیار سریع و فوری انجام می شود . برای چاپ پوستر هیچ محدودتی در انتخاب سایز و تیراژ وجود نداردشما می تواند از سایز ۲۴ در ۳۴ سانتیمتر تا سایز ۵۰-۷۰ سانتیمتر که بزرگترین حالت چاپ پوستر است انتخاب نمایید . در ساخت پوستر های برجسته واقعی از کاغذ درجه یک ایرانی، جنس پی وی سی و در طرح های برجسته از مواد ایتالیایی با کیفیت استفاده شده که غبارگریز و قابل انعطاف هستند و اگر آن ها را خم کنید خط و خش بر روی آن ها نمی افتد و به حالت اول خود باز میگردند. پوستر مورد نظر با موضوع اصلاح مصرق برق یا معرفی لامپ های کم مصرف طراحی شده است که شما می توانید از شعارهای تبلیغاتی دیگر همراه با تصاویر دلخواه استفاده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید