طراحی پوستر و بهترین نکات طراحی پوستر تبلیغاتی – افراگرافیک

حال نوبت آن است که به نکاتی که مربوط به فرآیند طراحی پوستر تبلیغاتی هستند بپردازم. برای مثال استفاده از طرح های ویژه برای رستوران های بین المللی که یادآور سبک زندگی مردم آن کشور باشد، ایده آل است. پروسه تولید پوستر سفارش یدیواری به این ترتیب است که پس از دریافت سفارش، سپس دیوار مورد نظر اندازه گیری می شود. اگر می خواهید پوستر را برای اعلان یک کنسرت طراحی کنید، استفاده از رنگهای آرام و عمیق بهترین گزینه است. در این صورت چاپ دیجیتال گزینه ی مناسبی ست. امکان چاپ پوستر در ابعاد مختلف امکانی است که هر واحد چاپی قادر به انجام آن نیست. او در پوسترها عمدتا از پیکرهای سایه گونه استفاده می نمود و عمدتا براشت های تصویری خود را از شخصیت های معروف نمایشی آن زمان می گرفت ، از اینرو پوسترهای وی نیز منجوی با نمایش مرتبط بود . طرح های مختلفی را می توان برای پوسترهای دیواری بکار برد و از این منظر محدودیتی وجود ندارد. اما در مورد پوسترهایی با موضوعات جدی تر می توان گفت که استفاده از خطوط صاف و شکسته بهتر و بیشتر می تواند موضوع را به مخاطب انتقال دهد. ، اهمیت دارند. شناخت هارمونی رنگ ها و متناسب ساختن آن با موضوع پوستر و یا محیط تاثیر گذار بر آن، دارای اهمیت ویژه ای می با شد.

پوستر یک اثر چاپ و تکثیر شده از یک موضوع، درباره یک رویداد یا واقعه خاص است که جهت اطلاع رسانی به قشر گسترده ای از مخاطبین جامعه، ارایه می شود. حال می توان اضافه کرد که به هنگام طراحی پوستر نباید آنچه که سلیقهی خودتان است را پیاده کنید بل سلیقهی مخاطب را باید پیاده کنید. پیش از هرچیز باید بدانید که پوسترهای دیواری در واقع از دسته دیوارپوش ها به شمار می روند که از این نظر به کاغذ دیواری شباهت زیادی دارند. رعایت کردن تمامی نکات و مواردی که در قسمت های بالایی بیان شدند می توانند تاثیر شگفت انگیزی بر روی نتیجه ای که از طراحی پوستر مورد نظر خود انجام داده اید، بگیرید. با توجه به موارد استفاده از پوستر، گروه سنی و طبقات اجتماعی بیننده، نوع رنگ، فونت نوشتاری، ایجاد فضا و حتی قطع و اندازه پوستر نیز انتخاب می شود. اگر فردی در این حال در شهر مشغول به قدم زدن می شد مردم آن را مطالعه می کردند. ولی در خصوص برخی پوسترها این ابعاد بصورت آزاد عمل می شود که امروزه بسیار شاهد آن هستیم.

پوستر فیلم ، تاتر و یا سریال به منظور اطلاع رسانی در خصوص انتشار آن فیلم ، تاتر و یا سریال در سینما ، بروی پرده تاتر و یا شبکه های خانگی می باشد. فرقی نمیکند چه طرح و یا رنگی را انتخاب کنید، مهم این است که هیچ متریالی به اندازه پوسترهای دیواری نمیتواند به راحتی خانه شما را بشدت متحول کنند. همچنین از تصاویر و رنگها نیز باید به نحوی استفاده کنید که بتوانند توجه مخاطب را به پوستر جلب کنند. در صورت استفاده از تایپوگرافی باید به پیام پوستر و البته مخاطبین آن دقت داشت تا بتوان از بهترین نوع و اندازهی فونت و البته بهترین رنگ برای تایپوگرافی بهره گرفت. به عنوان مثال ، پیامی که این تبلیغ نایک سعی در انتقال آن دارد این است که “استثنایی باشید”. همکاران ما در شرکت طراحی گرافیک آموس به گرمی پاسخگوی شما هستند. نکتهای دیگر که در راستای ارتباطِ پوستر با مخاطب مهم است این است که بدانید مخاطبین شما عمدتاً در کجا هستند و نتیجتاً قرار است پوستر را در چه مکانهایی نصب کنید. پس از اتود اولیه، شروع به اجرای طرح و اتودهای ثانویه نموده تا عملکرد خود را در ایجاد فضا های مناسب دیگر و یقین حاصل نمودن از استحکام کار، محک بزنید.

پس از جنگ جهانی دوم، هنر پوستر در مراکز تحول اولیه اش (فرانسه ، انگلستان ، روسیه و آلمان) محدود نماند. در دوران جنگ جهاني دوم، استفاده از پوستر در تبليغات سياسي رواج يافت، ولي پس از پايان جنگ، پوسترسازي تا اوايل دهه 1960 از رونق افتاد و سپس مسير عادي خود را در پيش گرفت. حرفه ای ترین قدم در استفاده از رنگ ها در طراحی پوستر استفاده از مفاهیم رنگ ها است. رنگ: بهتر است در استفاده از رنگ در پوسترها، مفاهیم رنگ ها را نیز در نظر بگیرید. از لحاظ جنس، ضخامت و کیفیت هم پوستر های دیواری یک پله بالاتر قرار دارند. این روش چاپ مناسب برای چاپ در تعداد بالاتر از 1000 عدد است. مخصوصا اگر محلی که پوستر را در آن نصب میکنید، دیوار یکی از خیابان ها و مکان های پر رفت و آمد و شلوغ باشد. سوالی که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد، این است که آیا پوستر دیواری و کاغذ دیواری یکی هستند؟ دوم: پوسترهای بدون درآمد؛ مانند پوستر برای ترغیب به مطالعه ،معرفی موزه ها، نمایشگاههای هنری و فرهنگی یادبود و … به هر حال در نهایت طراحی دستی هم باید وارد کامپیوتر شده و با دستگاه چاپ در اندازه مناسب چاپ شود.

دیدگاهتان را بنویسید