فصل ۶: برنامه ارتباطات برای ترویج منافع باهمستان

بنابراین باید گفت که اولین و بیشترین تأثیر را در جذب مخاطب استفاده از عکسهای خلاقانه و مناسب در طراحی پوستر است. پوسترها نسبت به اهداف طراحی و کاربردشان انواع مختلفی دارند که در ادامه بررسی می کنیم. به طور کلی از نظر مزایا می توان قابلیت شستشو بودن پوسترها را نیز نام برد. این تنها در شروع کار است و در ادامه کار مشاغل و رویدادهای هنری نیز وجود پوستر الزامی است که همیشه اولین پیشنهاد برای تبلیغ محسوب میشود و در واقع به نوعی سمت تقویت کننده و پشتیبان یک فعالیت میباشد. هدف از تهیه پوستر ممکن است تبلیغ یک اثر هنری، نمایشگاه و یک فیلم سینمایی باشد و یا حتی هدفی اقتصادی در آن نهفته باشد. استفاده از رنگ های نابجا می تواند اثر معکوسی برشما داشته باشد. پوسترهای رنگی توجه بسیاری از بینندگان را به خود جلب می کند. هنگامی که طرح و رنگ چاپ پوستر درست انتخاب و پیاده سازی شود می تواند توجه بسیاری را به خود جلب کند.

و یا می­توانید اطلاعات جالبی را بگوئید که مربوط به سوژه شماست. پیش از این گفتیم که برای موفقیت یک پوستر نیاز بوده که پوستر دارای ایده ای نو و خلاق باشد اما باید در این جا این موضوع را عنوان کنیم که از اهمیت اجرای صحیح نیز به هیچ عنوان نمی توان چشم پوشی نمود. که هر کدام از آنها دارای اهمیت و جایگاه خاصی است که باید به اندازه کافی به آن پرداخته شود. یا اگر محیطی کودکانه است، بایستی از طرح های کودکانه برای این چنین محیطی استفاده نمود. در حالی که در پوسترهای نسل بعد طراحان گرافیک ایران، گرایش به مینیمالیسم و نشانه های فرهنگی هنری تحت تأثیر مستقیم خصوصیات مینیمالیسم غربی بوده و از ویژگی های هنر ایرانی کمتر استفاده شده است. این ۵ ویژگی را در طراحی پروژه چاپ پوستر بعدی تان به خاطر داشته باشید. مسئله پژوهش حاضر، بررسی تأثیرپذیری طراحان پوستر ایران از ویژگی آثار مینیمالیست هاست. در فارسی به جایلغت پوستر ( Poster ) از واژه اعلان استفاده میشود. بدون بو و سازگار با محیط زیست را به صورت ۲۴ ساعته تولید نماید.

طراح باید به خوبی مخاطب را بشناسد و به خوبی از طرح و رنگ برای راضی کردن مخاطب استفاده نماید. چون پوستر یک وسیله تبلیغاتی است بنابراین پیام آن نباید مبهم باشد و برداشت های متفاوتی از آن شود. برای پوستر استفاده کرد که هزینه و قیمت متفاوتی دارند. برگههای تبلیغاتی را میتوان از روی رایانه و با استفاده از پروژکتور یا با فتوکپی روی طلق شفاف به شکل اسلاید نمایش داد. ۴ – استفاده از پوسترهای سیاه و سفید به اندازه پوسترهای رنگی اثربخش نیست. در انتخاب ابعاد پوستر بهتر از بدانید همیشه پوستر بزرگتر، پوستر بهتری برای تبلیغات نیست. مثلا، پیام «شیر مادر برای نوزاد مفید است» چند مزیت دارد: احتمال ابتلا به عفونتهای تنفسی یا لنفوم و دیابت در کودکی، برای نوزادانی که شیر مادر میخورند، کمتر است؛ این کودکان کمتر دچار اختلال یادگیری میشوند؛ احتمال مرگ ناشی از سندروم مرگ ناگهانی نوزاد در این نوزادان یک سوم نوزادان دیگر است؛ و عفونت گوش و عفونت اسهالی در این نوزادان کمتر است. فاکتور دیگر در تعیین قیمت، جنس پوستر برای چاپ است.

فاکتورهای متنوعی در تعیین قیمت نهایی پوسترها تاثیر دارند، یکی از مهم ترین فاکتورها مساحت دیواری است که قرار است پوستر روی آن نصب گردد. پوسترها آثار میرایی هستند اما پاره ای از آنها در عین گذرا بودن نیز ماندنی اند . این المان های تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی، در عین قیمت مناسب دارای طرح های متنوع و بی نظیری نیز هستند که شما به راحتی می توانید با کیفیت ترین انواع آن ها را در برند رونیا مشاهده کنید. این متریال در عین نازک تر بودن دارای مقاومت بسیار بالاتری از کاغذ دیواری است. مهمترین عامل در ارائه موفق یک پوستر و چشمگیر و اثرگذار بودن آن چاپ و رنگبندی آن می باشد. علت اینکه ما به بعضی از پوسترها جذب نمی شویم نشان دهنده خوب نبودن آن ها نیست چرا که هر پوستر برای قشر یا رده سنی مخصوصی طراحی شده است و امکان دارد برای همگان جذاب نباشد و بعضی هم برای همه مردم طراحی شده اند که این سبک پوسترها باید به گونه ای طراحی شده باشند که همگان را به خود جذب کنند. این پوسترها به تنهایی می توانند نیازمندیهای شخصی خود را رفع کنند و از اتلاف وقت خویش به اندازه جلوگیری نمایند .

دیدگاهتان را بنویسید