فصل ۶: برنامه ارتباطات برای ترویج منافع باهمستان

میتوان از پوستر در جاهای پر رفت و آمد که محل گردهمایی یا همایش میباشد استفاده کرد. هدف از طراحی پوستر میتواند ارائه اطلاعات و یا صرفاً جهت ارجاع دادن و معرفی یک مکان یا سازمان خاص باشد. پوسترهای تزئینی: این نوع پوسترها با طراحیهای گرافیکی پیشرفته تر در پی ایجاد زیبایی بصری برای مخاطبین و درعین حال معرفی و ارائه اطلاعات به آنها است. پوسترهای تجاری: پوسترهای تجاری با هدف معرفی محصولات تصویر یک کالا یا محصول بازرگانی مربوط به شرکتها و سازمانها، تولیدیها، مؤسسات و خدمات آنها اقدام به طراحی میکنند. در جستجوی ایده ای ناب و متفاوت بگردید و از تکرار ایده های گذشته و استفاده از ترفند های نخ نما در بیان یک موضوع خودداری کنید.(این قسمت از کار بیشترین اهمیت را دارد تا جایی که همواره صاحب پوستر کسی است که ایده ی خلق آن را داده است)در ادامه فضاهای رنگی را به تناسب موضوع در یک کاغذ اتود نموده سپس ترکیبهای تصویری که انتخاب شده و یا می خواهید طراحی کنید را در کادر پوستر خود مورد آزمون قرار دهید. کنتراست باعث میشود چیزهایی را فوراً ببینیم زیرا تفاوت بزرگی بین این دو عنصر وجود دارد که چشم را به خود جلب میکنند.

همچنین کل فرایند نصب در کوتاهترین زمان و به سریعترین شکل ممکن انجام میشود. در مقایسه با سایر تصاویر بصری که بینندگان میتوانند به سرعت از آن بگذرند ، خوانندگان پوسترهای آموزنده معمولاً برای آموزش باید مدتی را زمان بگذارند. رنگآمیزی به مرور زمان و در معرض نور تغییر رنگ میدهد ولی پوستر دیواری رنگ ثابتی دارد. کدام دیوار مناسب پوستر دیواری است؟ لازم به ذکر است تاریخچه طراحی پوستر به اواخر قرن نوزدهم میلادی و به کشور انگلستان مربوط است. این مدل عکس برخلاف عکس صنعتی که در بالا ذکر شد، به صورت غیر مستقیم موضوع را به سمت محصول یا کالای مورد تبلیغ میبرد. در عکسهای صنعتی، موضوع عکس به صورت مستقیم و واضح همان کالای مورد تبلیغ است. تایپوگرافی نیز یکی دیگر از عناصری کلیدی است که میتواند پوستر شما را برجسته کند. یکی از مهمترین عواملی که باید در طراحی پوستر به آن توجه شود مکان قرارگیری آن است که برروی عواملی همچون اندازه پوستر، ترکیبات بصری اثر میگذارد. پوستر دیواری یکی از محصولات دکوراسیون محبوب است که در تنوع بسیار زیادی تولید میشود.

خرید پوستر دیواری بسته به اینکه برای چه محیطی می خواهید پوستر دیواری خود را نصب نمایید با طرح های مختلف پوستر دیواری مانند پوستر دیواری کودک ، پوستر دیواری سه بعدی ، پوستر دیواری اتاق خواب و یا اینکه می خواهید در محیط های اداری و نیز تجاری مانند پوستر دیواری آرایشگاه ، پوستر دیوار ماشین ، پوستر اداری گل و غیره را شامل می شود. پوسترهای دیواری با اینکه قابلیت شستوشو ندارند اما نسبت به رنگ، کمتر گرد و غبار و آلودگی را جذب میکنند و با یک دستمال مرطوب به آسانی تمیز میشوند. رنگ، فونت و فرم. بدانید که خواننده چطور به اطلاعات دست پیدا میکند تحقق این دیدگاه استفاده از رنگ، خطوط، سایز وزن متن است. پس از تبدیل Publisher به فایل DOCX ، ممکن است لازم باشد موقعیت و اندازه تصویر و متن را تنظیم کنید. سعی کنید عبارات و جملات مختصر و مفیدی انتخاب کنید که پیام مناسب را در مورد محصول شما ارائه دهد و مخاطبان را به خواندن بقیه پوستر ترغیب کند. مگر اینکه طراحی آن آنقدر جذاب باشد که آنها را وادار به ایستادن کند.

اغلب مردم بدون اینکه موضوع پوستری را بدانند به آن نزدیک نمیشوند بنابراین ابعاد پوستر باید به گونه ای باشد که بدون نیاز به مکث و نزدیک شدن به آن بتوانند محتوای پوستر و پیام مورد نظر را دریافت کنند. محدودیتی در اجرای پوسترها روی سطوح با ابعاد متفاوت وجود ندارد. این برگهها را میتوان به راحتی تا زد یا منگنه کرد، یا مهر و برچسب حاوی نشانی رخدادها را روی یک برگه تبلیغاتی جذاب چسباند. از سوی دیگر، در اینترنت میلیونها عکس هست که میتوان با کسب اجازه یا بدون نیاز به آن، استفاده کرد و این عکسها شاید کاملا نیاز شما را برطرف کنند. اما در تصاویر تبلیغاتی از عکسها و المانهایی استفاده میشود که بصورت مستقیم ذهن بیننده را به سمت هدف هدایت میکند. ایجاد کنتراست و تضاد در تصویر باعث جلب توجه مخاطب میشود. پوسترها باعث جلب توجه، ایجاد علاقه و هیجان در مخاطبین میشوند. بطور کلی طرحهای گرافیکی از سه نوع المان ثابت تشکیل میشوند. بسیاری از طرحها در چند موقعیت مختلف استفاده میشوند که تمامی آنها به پوسترهایی با ابعاد و مقیاسهای متفاوت نیاز است. درطراحی پوستر توجه به ابعاد و اندازه متن ضروری است. چراکه وقتی پوستری در ابعاد کوچکتر قرار بگیرد ممکن است تصاویر به اندازه قبل با کیفیت و متناسب به نظر نرسند.

دیدگاهتان را بنویسید