فصل ۶: برنامه ارتباطات برای ترویج منافع باهمستان

در ادامه برخی از محصولات بادروز در زمینه پوستر را به شما معرفی میکنیم. برای تشویق افراد به مسافرت به جاهای خاص از پوستر استفاده میشود که معمولا آژانس های تبلیغاتی و هتل ها و گردشگاه ها از افرادی هستند که برای طراحی این نوع پوسترها پیش قدم میشوند. این برگهها را میتوان به راحتی تا زد یا منگنه کرد، یا مهر و برچسب حاوی نشانی رخدادها را روی یک برگه تبلیغاتی جذاب چسباند. از جمله پوستر کوکاکولا که سال هاست این محصول را به مردم شناسانده است. این محصول در عین نازک بودن، مقاومت خیلی بالایی دارد. با نوشتن یک جمله و داشتن یک تصویر زیبا این پوسترها از جمله پوسترهایی شدند که هنوز هم بسیار مورد توجه هستند. بهتر است بدانید که نصب پوسترهای دیواری آنقدر آسان است که افراد در صورت داشتن مهارت می توانند به راحتی برای نصب آن اقدام کنند. برگههای تبلیغاتی را میتوان به آسانی برای هر کسی پست کرد. یکی از مهم ترین مزایای پوستر این است که قابلیت نصب در هر جایی را دارد که البته پیش از آن باید مجوز این کار از سازمان یا اداره مربوطه اخذ گردد. سایز و خوانا بودن فونت ها هم از نکات مهم در طراحی پوستر هستند.

در طراحی پوسترهای سوشال مدیا باید در انتخاب سایز فونت ها دقت لازم را داشت. پوسترهای تبلیغاتی معمولاً توسط برندها و با اندازه های مختلف برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شوند. همچنین میتواند عکس بازیکنان مختلف هم به صورت یک پوستر به چاپ برسد. همگی از انواع مختلف پوستر ها به حساب می آیند. وقتی این هدف به سرانجام رسید و رهگذر متوجه پوستر شد حالا پوستر در غالب رنگ ها و واژه های کوتاه میتواند پیام خود را به عنوان یک واقعیت با تبلیغ به او برساند. استفاده از رنگ های مکمل مثل زرد و قرمز و نارنجی یا ابی و بنفش و قرمز که به نوعی با هم در ارتباط هستند در طراحی پوستر به شدت توصیه میشود. به طوری که بیش از ۵۰۰ هزار نفر با دیدن و تاثیر پذیری از این پوستر برای جنگیدن پیش قدم شدند. درست است که هر چه تعداد پوستر ها بیشتر باشد بهتر است اما اگر این تعداد زیاد از حد طبیعی خارج شود گاهی خسته کننده و نامطلوب خواهد بود و بیننده برعکس از آن به عنوان ضد تبلیغ یاد خواهد کرد. در علم زیبایی شناسی هم طراحی پوستر میتواند کمک بسیار مهم به زیبایی شهر و یا سالن برساند.

در چاپ و طراحی پوستر ورزشی معمولا هدف چاپ پوستر انتقال یک اتفاق ورزشی مهم به مخاطب است. این نوع پوستر ها معمولا اعلان همگانی برای یک رویداد مهم مثل یک کنسرت یا راهپیمایی یا گردهمایی و نمایشگاه طراحی میشوند که معمولا تاریخ و زمان این رویدادها در آن قید میشود و پس از آن رویداد جمع آوری میشوند. از جمله این پوستر ها پوستر های دوران طلایی بوکس یا کنسرت های خوانندگان و نوازندگان معروف و معتبر میباشد. كساندر در دوران كارش “كارگردان خيابان” لقب گرفت، زيرا همانگونه كه كارگردان، صحنه تئاتر را وسيله نماياندن هنر خود قرار ميدهد، او خيابان را جولانگاه كار خود كرده بود. به طور کلی طراحی پوستر میتواند در تمامی زمینه ها مورد توجه باشد چون محل نصبپوستر در معرض دید همگان قرار دارد. دیگر مزیت پوستر این استکه تاثیرگذاری آن هیچ شرطی ندارد و یک پوستر میتواند همزمان توجه اقشار زیادی از مردم را به خود جلب نماید.

بنابراین می توان گفت که شما از نظر انتخاب طرح هیچ محدودیتی نخواهید داشت و به راحتی می توانید طبق سلیقه تان پیش بروید. مثل صعود به قله یا تصویری از جوانه زدن گیاه یا تولد و سر از تخم در آوردن یک جوجه یا قدم زدن در تاریکی به سمت روشنایی که میتوانند پیام رشد و شکوفایی و موفقیت را به راحتی در ذهن بیننده القا کنند. پوستر دیواری دیوارپوشی است مانند کاغذ دیواری با این تفاوت که طرحهای روی آن مانند پوستر از یک شکل و موضوع کامل و بزرگ مانند تصویری از یک ساحل و یا عکسی از یک درخت و منظره اطراف آن تشکیل شده است. هزینه چاپ پوسترها به عواملی نظیر ابعاد، تعداد و نوع کاغذ مورد استفاده بستگی دارد. معمولا استفاده از دو یا سه رنگ مرتبط به یک دیگر به پوستر شما انسجام میبخشد و از به هم ریختگی و آشفتگی پوستر جلوگیری میکند.

دیدگاهتان را بنویسید