فضای خالی الزاما بار سبک نیست

ساعدی، فاطمه (1396) “10 نکته طلایی در طراحی یک پوستر حرفه ای”، نیک پرینت. معمولاً در فضای اتاق خواب ها از پوستر سه بعدی با رنگ ملایم و یا سرد در کنار یک طراحی منظم استفاده می شود تا منجر به اختلال خواب افراد نگردد. اجرای مناسب در طراحی پوستر بدین معناست که طرح نهایی عاری از ضعف و اختلال در اجرا بوده و ایده پوستر به نحو شایسته اجرا شده باشد. هنگامی که از عکسها، کلمات و رنگها در لایه های مختلف استفاده می کنید، باعث می شود تصویر نهایی دارای ابعاد مختلف و عمق شود. بنابراین بهتر است برای طراحی پوستر از نیروی کارآمد و با تجربه استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه در این زمینه برسید. مضامین داستان گونه، مذهب و طبیعت را می توان در قالب این کادر در نظر گرفت. پوستر از کجا مورد استفاده قرار گرفت؟ وقتی شما از فونتها و تصاویر هیجان انگیز استفاده می کنید، یک تاثیر جدی و واکنش فوق العاده در بیننده به جا می گذارید. باتوجه به دسته بندی کامل و طرح های متنوع این بخش انتخاب بسیاری آسان است و باتوجه به علایق تان می توانید پوستر دیواری مناسب را انتخاب کنید. این به شما بودجه را به ازای هر متر چاپ خواهد داد.

امروزه به پیشرفت ارتباطات مجازی می توانید پوستر خودتان را در صفحات مجازی نشر دهید. فکر کنید و ایده دهید که به چه صورتهای مختلفی می شود متن و عکس را خورد کرد و دوباره کنار هم چید. به این معنا که تصاویر و رنگها می توانند تغییر کنند ولی پوستر دوم و سوم باید مخاطب را به یاد پوستر اول هم بندازد. اگر پوستر بسیار ساده باشد و ذهن مخاطب چیز جالب و یا جدیدی را در آن نبیند به احتمال زیاد باز هم آن را نادیده خواهد گرفت؛ بنابراین حد وسط و میانه را در خصوص این موضوع حتما به خاطر داشته باشید. اگر طرح دلخواه و مورد نظر خود را پیدا نکردید اصلا نگران نباشید! اگر متن شما خیلی کوتاه است، دنبال تصاویر و گرافیک برجسته و ساده باشید، مانند طرح زیر. این محصول در عین نازک بودن، مقاومت خیلی بالایی دارد. در این تبلیغ نسکافه پیشنهاد می کند که با یک فنجان قهوه خوب، خواب آلودگی های شما از بین میرود و به طور خلاقانه تبدیل به بیداری می شود. در انتخاب نوع فونت نیز تا جایی که می توانید خلاقیت و زیبایی را رعایت کنید تا طراحی پوستر شما جلوه مناسبی پیدا کند. سعی کنید در طراحی پوستر ساختار شکنی کنید و از طرح هایی که زیاد از آن استفاده شده و قدیمیست استفاده نکنید زیرا هرچه طرح جدیدتری ارائه دهید در جذب مخاطب موفقتر خواهید بود.

فونت: سعی کنید در متن های پوستر از فونت هایی با سایز کمتر از 6 پوینت در پوستر استفاده نکنید. دقت داشته باشید هیچگاه از فونت های عجیب و ناشناخته استفاده نکنید، نوشته ها را رمز گونه نکنید و تا می توانید همه عبارات و جملات را با روان نویسی و ساده نویسی ارائه دهید. آگهی هایی نیز از قرون وسطی باقی مانده که روی پوست نوشته می شد ، حتی برخی از اینها داری تصویر نیز بوده اند . برخلاف مونالیزا که صدها سال زنده مانده است ، یک پوستر گاهی اوقات فقط برای چند روز یا حتی چند ساعت قبل از ناپدید شدن دیده می شود ، به احتمال زیاد برای همیشه. کادر افقی کادری است آرام و ساکن که عجله ای برای انتقال پیام ندارد. تصاویر و اطلاعات را به گونه ای در کنار هم قرار دهید که یک چیز جدید خلق شود. به جای آن که کلمات و جملات را خیلی صاف و مرسوم بنویسید، آنها را بشکنید. خیلی مهم هست رنگ بندی اجزا درست انتخاب شود. اطلاعات مهم و کلیدی را انتخاب کرده و به نسبت اولویت آنها را طبقه بندی کنید. در صورت تمایل به استفاده از تصاویر و طرحهای گرافیکی، انتخاب تصویر بسیار مهم خواهد بود.

می توانید برای نشان دادن جدیت، از فونتهای بولد، برای بالابردن ظرافت از فونت ایتالیک و برای بیان بازیگوشی و سرگرمی از فونتهای غیر رسمی (سست و لوس) استفاده کنید. به خاطر داشته باشید شما می توانید با فونتهای مختلف، پیام یک پوستر تبلیغاتی را زمین تا آسمان تغییر دهید. پوستر ها به منظور نصب شدن بر روی دیوارها یا دیگر سطوح عمودی تعبیه شدهاند. برنامه Canva نیز برای سیستم عامل اندروید طراحی شده و دارای تعداد زیادی الگو یا نمونه از پیش طراحی شده است. این ایده مبتکرانه عامل جذابیت را در پوستر تقویت کرده و باعث ماندگاری آن می گردد. سپس این افراد برگه را چاپ میکنند و آن را در محل خود یا نقاط از قبل تعیینشده نصب میکنند. کادر عمودی کادری است خبری و هر چه کادر باریکتر باشد خبر تند و تیزتر به مخاطب منتقل می شود یا به تعبیری دیگر رسمی ترین و با سلابت ترین کادر در پوستر، کادر عمودی است. وظیفه اصلی پوستر عنوان یک خبر است حال این خبر میتواند یک پوستر کوچک باشد یا یک بنر تبلیغاتی بزرگ بنابراین باید توجه شود مفهوم در کوتاهترین زمان ممکن با استاندارد و اصول تبلیغاتی به نمایش گذاشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید