همه چیز درباره طراحی پوستر – طراحی گرافیکی

استفاده از یک شعار تبلیغاتی در طراحی پوستر میتواند بهترین ایده باشد. در طراحی پوستر استفاده از تصاویر میتواند مهمترین فاکتور جذب مخاطب باشد. شاید به همین دلیل باشد که رسانههای اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام برای جذب بیشتر مخاطبان بر ارائه پلتفرمهای تصویری خود سرمایهگذاری کرده اند. میتوان روکشی از لمینت و سلفون به صورت مات و براق بر روی آن کشید. یک پوستر تبلیغاتی بدون عناصر سازنده آن تنها یک کاغذ معمولی خواهد بود. رنگ با همه اهمیتی که دارد زمانی که با یک قالب نامناسب یا اشکال هندسی و خطوط نا هماهنگ به کار برده شود نه تنها زیبایی نیست بلکه نتیجه نامطلوبی هم خواهد داشت. را تغییر دهید. اگر میخواهید پوستر جدیدی ایجاد کنید، مجموعهای از تنظیمات و گزینهها را در اختیار خواهید داشت. ابعاد متفاوت پوسترها اگر به صورت مناسب در کنار هم قرار بگیرند میتواند بسیار جذاب باشد اما بهتر است تا این ترکیب را روی کاغذ طراحی کنید تا از صدمه دیدن دیوار در پی جابه جایی های متفاوت جلوگیری کنید. معمولا طراحی پوستر در ابعاد استاندارد ۳۵ در۵۰ سانتی متر، ۵۰ در۷۰ سانتی متر و ۷۰ در۱۰۰ سانتی متر تولید می شود.

پس از اینکه با مفهوم پوستر و ابعاد و اندازه آن تا حدودی آشنا شدیم باید به سراغ بررسی کارایی آن برویم. پوسترهای تبلیغاتی معمولاً توسط برندها و با اندازه های مختلف برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شوند. برای خرید پوستر دیواری به صورت آنلاین می توانید از وب سایت دکور آذین استفاده نمایید. همچنین پوستر دیواری را بر اساس متراژ چاپی محاسبه می کنند، این در حالی است که قیمت کاغذ دیواری را به صورت رولی تعیین می کنند. پوستر ساده : یک اتود با هماهنگی شما بر اساس قالب های موجود شرکت طراحی خواهد شد. اگر بخواهیم به زبان ساده پوستر را تعریف کنیم باید گفت پوستر صفحات کاغذی هستند که معمولا برای نمایش اطلاعات به صورت عمودی طراحی شوند. بدین صورت سه دسته از الگوهای کلاسیک، شیک و ساده را دریافت میکنید. این برنامه دارای الگوهای عجیب و غریبی است که امکان ساخت پوسترهای جالب را فراهم میسازد. انتخاب نوع فونت یکی دیگر از نکات مهم در طراحی پوسترهای تبلیغاتی است. مطالب پوستر را به دو بخش تقسیم کرده و نکات مهم هر یک را ارزیابی نماییم.

قرن نوزدهم : در اواخر قرن نوزدهم، پوسترهای دو نقاش فرانسوی ژول شره و تولوز لوترک تأثیر چشمگیری بر روند طراحی پوستر داشتهاند. پوسترهای فرهنگی: معمولا پوسترهای فرهنگی به دو گروه تقسیم می شوند. در واقع می توان گفت که پوستر یا آفیش یا پلاکات یک تصویر مفهومی است . خلاقیت مهمترین عامل در طراحی پوستر است، بنابراین نمیتوان گفت که قانون یا استاندارد خاصی در این رابطه تعریف شده است. به طور مثال استفاده از یک پوستر تبلیغاتی آرایشگاه و سالن زیبایی در اماکنی که فروشگاه ها و پاساژهای عرضه کننده لوازم آرایشی بهداشتی قرار دارند یک اقدام صحیح و مثبت است. نمونه این پوسترها را بارها در سطح شهر پشت شیشه سوپرمارکت ها و فروشگاه ها برای تبلیغ محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی و غیره دیده ایم. آنها همیشه مثبت هستند و هدفشان این است که بیننده احساس خوبی داشته باشد. به طور خلاصه، اگر یک پوستر تبلیغاتی به خوبی طراحی شده باشد، احساس بی تفاوتی در مورد آن غیرممکن است. پس حتما راهی برای ارتباط مشتری و مخاطب با مجموعه در نظر بگیرید و آن را در قسمت پایینی پوستر تبلیغاتی قرار دهید. برای طراحی یک پوستر عالی، سه قسمت طراحی یعنی عنوان،متن و امضا باید قوی و چشمگیر باشند.

رنگهای طرح پوستر باید به دقت و روانشناسی شده انتخاب شود. شما با سفارش پوستر در انواع طرح و نقش ها می توانید دکوراسیون زیبا را برای خود فراهم آورید. طرح پوسترها باید به گونهای باشد که مخاطب هدف را به راحتی جذب کند. اگر پوستر سادهای طراحی کردهاید جادوی انتخاب فونت میتواند بیشترین جذابیت را در جذب مخاطب داشته باشد. بعضی به ژول شره لقب پدر پوستر را دادهاند، پوسترهای لوترک، بر اساس قدرت او در طراحی و شناخت رنگ و مهارتش در لیتوگرافی و نیز تأثیرپذیری از باسمههای ژاپنی بنا گردیده و اگر چه بیش از ۳۰ پوستر از او بر جای نماندهاست، ولی همین آثار معدود تأثیر زیادی بر هنر پوسترسازی داشته و برای بسیاری از هنرمندان راهگشا بودهاست. مثلا اگر پوستر تبلیغاتی یک اسباببازی فروشی را طراحی می کنید باید از فونتهای فانتزی استفاده کنید، اما برای طراحی پوستر یک مرکز مشاوره روانشناسی فونتهای رسمیتر مناسب هستند. اکنون که با مطالب ابتدایی استفاده از پوستر ها آشنا شده اید شاید بخواهید مکان مناسبی برای خرید پوستر در نظر بگیرید. در صورتی که شما قصد داشته باشید از فرم های عمومی چاپ افست استفاده کنید، حداقل زمان یک هفته را باید برای دریافت کار خود در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید