همه چیز در مورد پوستر دیواری – ویرگول

از جمله ابعاد رایج برای طراحی پوستر می توان به اندازه های A0,A1,A2,A3,A4 ابعاد 50 در 70 و یا قالب های خاص و متغییر به دو حالت عمودی و یا افقی طراحی کرد. بیلبورد های تبلیغاتی اصول طراحی و روش های تبلیغات پوستر را دنبال می کنند و طراحی قالب بیلبورد ها از چهارچوب پوستر پیروی می کنند. با چاپ پوستر تبلیغاتی و درج آن بر روی سطح مسطح و در معرض دید قرار گرفتن بخوبی زیبایی برای مخاطبان فراهم می یابد. پوستر خوب بعنوان یک گوینده باید سریعا با مخاطبان ارتباط برقرار کند. متون ، تصاویر و اجزای اصلی پوستر را با فاصله 1 سانتی از چهار طرف قرار دهید. از این رو برای انکه یک پوستر موفق عمل کند بهتر است از پرداختن به جزئیات خودداری کنید و کسب اطلاعات بیشتر را به تماس های تلفنی و یا مراجعه به شبکه های اجتماعی واحد خاص ارجاع دهید. بعد از انتخاب پوستر دیواری و مشخص کردن جنس کاغذ و اندازه دیوار، می توانید قیمت را مشاهده و خرید پوستر دیواری را به صورت اینترنتی انجام دهید. در پوستر های اولیه که وظیفه معرفی یک کالا یا یک اثر هنری را بر عهده داشتند کلمات و حروف تنها به اطلاع رسانی پوستر کمک می کردند و به عنوان یک عنصر بصری در اندازه های مختلف فضای پوستر را در می گرفتند.

می توان گفت پوستر همان آگهی دیواری است که از اندازه های ابعاد آگهی های معمولی کوچکتر یا بزرگ تر است. طراحی پوستر زمانی خوب است که ساده و اثر بخش باشد که میتوان به ان یک پوستر موفق و خوب گفت. بطور کلی می توان گفت در سال 1307 شمسی پوستر های فیلم برادران موشخ و ناپلئون سارواری از ارمنستان به ایران مهاجرت کرده بود طراحی شدند و رفته رفته در سال 1337 طراحی پوستر یکی از سرفصل های درسی در دانشگاه هنرهای زیبایی دانشگاه تهران شد. ما 10 سال پیش کاغذ ها را Overlap نمی گذاشتیم و لب به لب بود حتی توی برش های کاغذ اگر دالبری می شد یا مشکلی داشت توی نصب پوستر مشخص می شد حتی اگر نصاب می خواست که پوستر را کنار هم قرار دهد اگر دستش روی کاتر لغزش ایجاد می کرد در هنگام نصب مشخص می شد ولی اورلب دیگر همه این مشکلات را پوشش داده است. در حالی که ورد گزینه رنگ پس زمینه را دارد، این گزینه هنگام چاپ قابل مشاهده نخواهد بود. طراحی پوستر شرکتی که تولید کننده قطعات یدکی خودرو باشد و یا طراحی پوستر شرکت دوربین مدار بسته و قطعات الکترونیکی که تعداد آنها زیاد است، بسیار مفید خواهد بود.

با ورود به نیمه دوم قرن بیستم نیاز به تولید گونهای از کاغذ دیواری پوستری تحت عنوان پوستر دیواری اسپرت و با هدف تکمیل دکوراسیون داخلی مدرن در آن دوره احساس گردید. این پوستر را نهاد کتابخانههای عمومی کشور در قالب مجموعه پوسترهای ترویجی کتابخوانی با عنوان «این چند کتاب» تهیه و منتشر کرده است. اگر اطلاعات زیادی دارید تمرکز خود را روی یک روش تایپ بگذارید و در مورد یک عنوان بزرگ و ارائه اطلاعات گروهی در قالب یکتکه بزرگ فکر کنید. همچنین می توانید از یک تصویر به عنوان پس زمینه یا حتی یک تصویر کاشی کاری شده استفاده کنید. همچنین مشاغل مختلف هم قادر به استفاده از پوستر دیواری در محیط کاری خود هستند. همچنین در ادامه به اصول طراحی یک پوستر موفق و برجسته نیز اشاره خواهیم کرد. در سال 1871 فردریک واکر اولین پوستر از جنس چوب راارائه کرد. اولین نمونه طراحی پوستر ها، اعلامیه هایی در قرون وسطی و رم باستان بودند که بر روی دیوارها نصب می شدند. اولین طراحی پوستری که بسیار جلب توجه کرد در سال 1981 خلق شد این اثر را مولن روژ طراحی کرد که در آن زمان باعث شهرتش شد. همانطور که گفته شد پوستر را میتوان در ابعاد مختلف با توجه به نیاز افراد و محل قرار گیری و نوع اطلاع رسانی طراحی کرد.

شره با نقاشان امپرسیونیست آشنایی کامل داشت و در آثار خود از رنگ های درخشان آثار امپرسیونیست استفاده زیادی کرد. پیشرفتهای فنی لیتوگرافی چاپ سنگی در آغاز قرن بیستم، کیفیت پوستر هارا متحول نمود و طراحان با جسارت کافی از زمینههای تخت رنگی در آثار خود استفاده میکردند. ایران در سال 1960 میلادی هنر طراحی پوستر را با آثار مرحوم مرتضی ممیز و استاتید و طراحان وارد مراحل جدیدی شد. در آغاز پیدایش پوستر در ایران بیشتر جنبه مذهبی داشت و حدود 150 سال قبل طراحان و هنرمندان برای تبلیغات مذهبی بنا به تقاضای جامعه با استفاده از نوشتار و تصویر پوستر ها را طراحی می کردند. این نوع اطلاع رسانی ها تا اواخر قرن 18 میلادی که حاوی متون و نوشتار بود ادامه داشت، البته در بعضی مواقع عکس کوچکی هم در طراحی پوستر حک میشد. در واقع تصاویر گرافیکی پوستر باید مخاطب را از دور به خود جذب نماید، هنگامی که مخاطب نزدیک تر می شود در صورت ابتکار و خلاقیت در طراحی متن و نوشته های پوستر اطلاع رسانی لازم را انجام خواهد داد. در اینصورت میتوان روی اطلاع رسانی و دیده شدن تبلیغات تان از این طریق بیشتر از سایر راه های تبلیغاتی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید