همه چیز در مورد پوستر دیواری – ویرگول

اما پوستر دیواری اینگونه نیست و فقط یک طرح را به تصویر میکشد. وقتی یک سری پوستر طراحی می کنید، بد نیست قالب یکسانی داشته باشند. اما در پایان روز، این چیزی نیست که شما میخواهید – این چیزی است که مخاطب شما میخواهد. شما احتمالا این نوع از پوسترها را در رویدادهای تبلیغاتی شهر مانند کنسرتها، نمایشگاهها و یا دیگر رویدادها مشاهده کردهاید. اگر بخواهیم سراغ بحث طراحی پوستر برویم باید گفت عدم اطلاع رسانی موفق و کامل اطلاعات و اخبار مهم در بین مردم شهر و روستا باعث شد تا جای خالی یک ابزار مهم جهت انتقال پیامها به شیوه موثر بیشتر از پیش احساس شود. پوسترهای لوترک، بر اساس قدرت او در طراحی و شناخت رنگ و مهارتش در لیتوگرافی و نیز تأثیرپذیری از باسمههای ژاپنی بنا گردیده و اگرچه بیش از ۳۰ پوستر از او بر جای نمانده است، ولی همین آثار معدود تأثیر زیادی بر هنر پوسترسازی داشته و برای بسیاری از هنرمندان راهگشا بودهاست. پوسترها توسعه تایپوگرافیک را تحت تاثیر قرار دادند زیرا باید از فاصله دور خوانده میشدند و نیازمند انواع بزرگتری از حروف برای طراحی بودند و به چاپهای بزرگتری (معمولا از جنس چوب به جای فلز) احتیاج داشتند.

هدف از آنها انگیزه دادن به مخاطب برای بازدید از یک مکان جدید است. به خوبی مخاطب خود را بشناسد و بتواند با مخاطب خود ارتباطی بی واسطه برقرار کند و معماگونه و گنگ نباشد. بسیاری از افراد تصور میکنند قیمت پوستر دیواری سه بعدی به علت ارائه یک تصویر بی نظیر و منحصر به فرد بسیار بیشتر از دیگر محصولات ارائه شده است اما بهتر است بدانید که این تصاویر چون در قالب چاپگر ها بر روی کاغذ های مخصوصی اجرا می شوند، هیچ گونه تاثیری بر روی قیمت نهایی محصول نداشته و آن چیزی که تعیینکننده قیمت پوستر دیواری است همان متریال و دستگاه چاپ مورد استفاده برای طراحی و تولید یک محصول می باشد؛ بنابراین شما اگر بر حسب علاقه خود قصد خرید پوستر سه بعدی را دارید به هیچ وجه نگران افزایش قیمت آن به علت سه بعدی بودن تصویر نباشید. این لباس ها همچنین طرفداران سه گانه این موضوع را نشان میدهند که نمایش فیلم از کتاب تا چه اندازه معتبر است. به هرحال پوستر در هر اندازه و شکل وظیفه انتقال اطلاعات را در کوتاهترین زمان دارد. ابعاد و اندازه پوستر دیواری به چه شکل است؟

توجه کردهاید که از کنار هم قرار گرفتن لبها شکل یک قلب پدید آمده است؟ در نظر داشته باشید که طراح میتواند تاکید را بر روی جزئیات مهمی قرار دهد که میتواند مخاطب را به تماشای فیلم راغب کند. پوستر در اوایل قرن بیستم رسانهای شناخته شده و موفق بود و به ویژه در شهر پاریس، بسیاری از هنرمندان طراح پوستر گرد آمده بودند. نمونه این پوسترها را بارها در سطح شهر و معابر پر رفت و آمد دیده ایم. در نهایت پوستر طراحی شده باید یک واحد یکپارچه را تشکیل دهد و اجزای مختلف آن به صورت مجزا از هم دیده نشوند. به عبارتی، پوستر نوعی اعلان خبری است برای بیان رویدادها در موضوعات مختلف که معمولا برای نمایش بصورت عمودی طراحی می شود و باید ابعادش به گونه ای باشد که از فاصله ای نسبتا کوتاه دیده شود. این ویژگی ممکن است در قالب طرح ها و تصاویر خاص و یا رنگ های لوکس و ویژه همچون طلایی و نقره ای باشد. عنوان، توضیحات، مطالب و جزئیات ریز هر کدام می توانند فونت مخصوص بخود را داشته باشند و اهمیت هر یک در جایگاه و طراحی خاص خود مشخص خواهد شد.

هر یک از این راه و روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. از طرفی کسب و کارها هم میتوانند از طریق این محصول به اعتبار خود بیفزایند و مشتریان بیشتری را جلب و جذب کنند. این نوع از پوسترهای مسافرتی در فرودگاهها و هتلها و هر نوع از کسب و کاری که با تورسیم سر و کار دارد رایچ هستند. پوستر سازی برای فعالیت های اقتاصدی، فرهنگی، اموزشی، هنری مثل تئاتر و سینما و به طورکلی برای هر نوع زمینه کاری کاربرد دارد و برای کسانی که این هنر را دارند این مژده را دارد که همیشه بازار کارجالب و جذاب و در عین حال فراوانی برای آن ها وجود دارد. رنگهای شاد و زنده پوستر، برای عامه مردم جذاب و دوست داشتنی بود و گاهی شبانه پوسترها را که به تعداد محدود و برای نصب در گذرگاههای عمومی به شیوه لیتوگرافی تکثیر میشد، از دیوارها برمیداشتند و و در منزل خود نصب یا نگهداری میکردند و امروزه بعضی از این پوسترها در موزهها و مجموعههای شخصی یافت میشود. پوستر باید جذاب باشد تا بتواند قابلیت جلب توجه کنندگی را در بر بگیرد. محل مناسبی برای شعار و عنصر اصلی پوستر در نظر بگیرید تا تاثیرگذاری بیشتری بروی بیننده داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید