۲۵ روش برای طراحی یک پوستر زیبا

توجه داشته باشید طراحی پوستر خلاقانه زیرکانه و درست انجام شود تا مخاطب زیاد به چالش کشیده نشود. اگر متن به کار رفته در طراحی پوستر زیاد است، هم و غم خود را صرف طراحی بهتر متون کنید. عناصر تاثیرگذار روی مخاطب در طراحی پوستر شامل: فونت، رنگ، آبجکت ها، تصاویر، متن جذاب و … اصولا پوستر ها شامل تصاویر، رنگ بندی های خاص با توجه به موضوع طراحی پوستر، سن و یا قشری که مد نظر است همراه با توضیحات و متن نوشته هایی است. از این رو در هر یک از موارد فوق نوع استفاده از تصاویر، فضای خالی و نوشته ها نسبت به یکدیگر بسیار متفاوت است. از این رو برای انکه یک پوستر موفق عمل کند بهتر است از پرداختن به جزئیات خودداری کنید و کسب اطلاعات بیشتر را به تماس های تلفنی و یا مراجعه به شبکه های اجتماعی واحد خاص ارجاع دهید. اگر سری به اینترنت بزنید و عباراتی همچون برنامه طراحی پوستر یا ابزارهای طراحی را جستجو کنید با نتایج مختلفی روبرو میشوید. پوستر با توجه به اندازه، ابعاد، طراحی و زمانیکه برای طراحی آن صرف می شود هزینه های مختلفی در بر دارد. همواره مشاهده می کنیم، طراحان پوسترها را از دید روبرو و مستقیم طراحی می کنند اما شما برای طراحی پوستر خلاقانه سعی کنید سبک خاصی را خلق نمایید.

معمولا پوسترها را روی کاغذهای گلاسه و تحریر چاپ می کنند و گاها بر روی آن از پوشش های سلفن و یووی بهره می برند. بیلبورد های تبلیغاتی اصول طراحی و روش های تبلیغات پوستر را دنبال می کنند و طراحی قالب بیلبورد ها از چهارچوب پوستر پیروی می کنند. هنری که یک طراح برای متقاعد کردن مشتریانش باید داشته باشد، روابط عمومی و فن بیان بالا را می طلبد تا آنچه را که شایسته است با دانش و اصول خاص مشتری به او بازگو کند. از جمله ابعاد رایج برای طراحی پوستر می توان به اندازه های A0,A1,A2,A3,A4 ابعاد 50 در 70 و یا قالب های خاص و متغییر به دو حالت عمودی و یا افقی طراحی کرد. زاویه های دید را عوض کنید و از گوشه و کنار و یا بالا به موضوع نگاه کنید و شکل جدیدی به طرح دهید. سعی کنید از شلوغی طرح و سردرگم کردن مخاطب خودداری نمایید. پس مخاطب خیل کثیری از افراد جامعه هستند. پس از جنگ جهانی دوم، مراکز دگرگونی پوستر محدود به فرانسه، انگلیس،روسیه و آلمان نماند. نکته بعدی نیز توجه کردن به سلیقه مخاطبانی است که در گروه هدف شما قرار می گیرند.

این یکی دیگر از انتخاب های بسیار رایج پوستر است که یک محور اصلی یا هدف اصلی برای طراحی هستند. هدف کلی طراحی یک پوستر این است که مردم را وادار به انجام کاری کند، چه این بازدید از فروشگاه شما، رفتن به رویداد شما، یا انجام کسبوکار با شرکت شما. از سمت چپ دیوار، فاصله رول اول را مشخص کنید و به کمک ابزار تراز و یا تراز لیزری، یک خط کاملاً مستقیم تا پایین رسم کنید. اگرچه طراحی این عناصر کار ساده ای نیست اما به کمک نرم افزار طراحی پوستر میتوانید همین امروز دست به کار شوید و طرحهای زیبایی بیافرینید. خوانا بودن به این معنا نیست که بیننده عملاً بتواند پوستر را بخواند بلکه اطمینان حاصل کردن از این است که آیا بیننده میداند شما چه چیزی را تبلیغ، فروش و یا پخش میکنید. ما 10 سال پیش کاغذ ها را Overlap نمی گذاشتیم و لب به لب بود حتی توی برش های کاغذ اگر دالبری می شد یا مشکلی داشت توی نصب پوستر مشخص می شد حتی اگر نصاب می خواست که پوستر را کنار هم قرار دهد اگر دستش روی کاتر لغزش ایجاد می کرد در هنگام نصب مشخص می شد ولی اورلب دیگر همه این مشکلات را پوشش داده است.

حال این سؤال پیش می آید که آیا یک شخص می تواند خودش به تنهایی این کار را انجام دهد؟ اصلاً چه دلیلی وجود دارد که مخاطب زمان زیادی را صرف مشاهدهی یک پوستر کند و در صورت پیچیدگی درصدد برآید که محتویات پوستر را تجزیه و تحلیل کند تا دست آخر دریابد که پوستر در حال انتقال چه پیامی است؟ اگر کاغذی مترمربعی 60000 تومان باشد تا 100000 تومان، کاغذی که 60000 تومان هست ارزونتر هست با وجود اینکه کیفیت های همه کاغذ ها بالا می باشد و کیفیت چاپش هیچ تأثیری نداره به عنوان مثال اگر کاغذ فون باشد کیفیت چاپ هم بهتر می شود یا بدتر باید پاسخ داد خیر چون کیفیت همه کاغذها یکی می باشد و چیزی که در نهایت خروجی می دهد. اما برای طراحی پوسترهای صنایع غذایی و یا صنایع اسباب بازی از خطوط ملایمتر و با شکستگی کمتر استفاده میشود. همواره در طراحی پوستر فاصله خطوط برش را در کادر طراحی حفظ کنید. خطوط برش همیشه دقیق نیست و به این فکر کنید اگر 1 درصد برش جابجا شود عناصر اصلی طرح کلی صدمه نبیند.

دیدگاهتان را بنویسید