۲۵ روش برای طراحی یک پوستر زیبا

مهمترین رکن طراحی پوستر استفاده از عکسهای خلاقانه و یا تصویرسازی های حرفه ای است. رنگهای شاد و زنده پوستر، برای عامه مردم جذاب و دوست داشتنی بود و گاهی شبانه پوسترها را که به تعداد محدود و برای نصب در گذرگاههای عمومی به شیوه لیتوگرافی تکثیر میشد، از دیوارها برمیداشتند و و در منزل خود نصب یا نگهداری میکردند و امروزه بعضی از این پوسترها در موزهها و مجموعههای شخصی یافت میشود. در طی جنگ جهانی اول ما پوسترهایی مانند لرد کیچنر و عمو سم را مشاهده می کردیم که از آنها برای بهبود روند به کارگیری سربازها استفاده میشد، اما قدرت آنها اغلب دست کم گرفته میشد. پوسترهای فیلم یکی از مهمترین پوسترها در فرهنگ عامه در طی دهههای اخیر بودهاند استودیوهای فیلمسازی زمانی که متوجه شدند نمایش قطعات کوچکی از فیلم یک شیوه ارزان برای تبلیغ آن عموم است از این نوع پوسترها استفاده کردند. بسیاری از هنرمندان مانند هنری تولوز لتروک و هنری ون در ورده پوسترهایی را طراحی کردند. رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح «صیانت» در ادامه خواستار اظهارنظر صریح نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران شد و گفت: من از نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران خواهش میکنم صراحتاً اعلام کنند و اول آن جلسه هم خواستم که برخورد کنند با این اتفاق که پوستر جعلی درست کردند و گفتهاند مناظره است.

این نوع از پوسترها مخاطبان خود را تشویق میکنند تا به مقاصد مختلف سفر کنند. به عبارتی، پوستر نوعی اعلان خبری است برای بیان رویدادها در موضوعات مختلف که معمولا برای نمایش بصورت عمودی طراحی می شود و باید ابعادش به گونه ای باشد که از فاصله ای نسبتا کوتاه دیده شود. البته در آموزش تحقیق واقعی همیشه مهمتر است زیرا آنها اغلب مانند تحقیق مورد بررسی قرار نمیگیرند. در ساخت پوستر های برجسته واقعی از کاغذ درجه یک ایرانی، جنس پی وی سی و در طرح های برجسته از مواد ایتالیایی با کیفیت استفاده شده که غبارگریز و قابل انعطاف هستند و اگر آن ها را خم کنید خط و خش بر روی آن ها نمی افتد و به حالت اول خود باز میگردند. پوستر باید جذاب باشد تا بتواند قابلیت جلب توجه کنندگی را در بر بگیرد. در هنگام انتشار پوستر مورد نظر خود سعی کنید حتما به این نکته توجه داشته باشید که نوع پوستر انتخابی شما با محتوایی که قرار است بر روی آن به چاپ برسد، تطبیق داشته باشد. در نظر داشته باشید که طراح میتواند تاکید را بر روی جزئیات مهمی قرار دهد که میتواند مخاطب را به تماشای فیلم راغب کند. در توضیح ساده تر می توانیم بگوییم فضای پوستر نباید بی ربط از موضوع آن باشد.

به خوبی مخاطب خود را بشناسد و بتواند با مخاطب خود ارتباطی بی واسطه برقرار کند و معماگونه و گنگ نباشد. در واقع می توان این گونه گفت که یک پوستر بی ایده اگر به خوبی اجرا گردد در مقایسه با پوستری با ایده ای جذاب اما اجرایی نامطلوب، شانس بیشتری برای موفقیت خواهد داشت. پوستر یکی از اولین فرمهای تبلیغات بوده و در اوایل قرن 19 به عنوان ابزاری برای ارتباط تصویری توسعه یافته است. هنرمندان سبک تیپوگرافی بینالمللی طراحی معتقد بودند پوسترها برای برقراری ارتباط میباشند و مشارکت آنها در زمینه طراحی از تلاششان برای تکمیل پوستر حاصل شد حتی با وجود محبوبیت اینترنت، پوسترها همچنان هر روز برای انواع مختلف دلایل تولید میشوند. گسترش محبوبیت آنها تا زمان تولید انبوه که تکمیل هنر تجدید چاپ را امکانپذیر کرد، مشاهده نشد. این نوع از پوسترها در اواخر دهه 60 از محبوبیت قابلتوجهی برخوردار شدند. شما باید اجزایی را در پوستر بگنجانید که مشتریان هدف ، با نگاه کردن به آن اغوا و در عین حال اطلاعاتی را که شما مایلید آنها در اختیار داشته باشند ، به دست آورند.

شما میتوانید با استفاده از این برنامهها پوسترها، آگهیها و اعلامیههای تبلیغاتی بسیار جذاب تولید کنید. این نوع از پوسترهای مسافرتی در فرودگاهها و هتلها و هر نوع از کسب و کاری که با تورسیم سر و کار دارد رایچ هستند. در آن زمان بود که ساخت پوستر به ویژه برای فروش محصولات گسترش یافت. از پوسترها برای تبلیغ احزاب سیاسی، استخدام سربازها و همچنین فروش محصولات و گسترش ایدهها به عموم استفاده میشده است. بعضی از به یادماندنیترین تصاویر فرهنگ عامه در قرن 20 را پوسترهای تبلیغاتی به ما ارائه دادهاند: کوکاکولا، کمل بانوم و بیلی همه و همه پوسترهایی را طراحی کردهاند که در فرهنگ عمومی در برابر آزمون زمان به خوبی ایستادگی کردهاند. به هرحال پوستر در هر اندازه و شکل وظیفه انتقال اطلاعات را در کوتاهترین زمان دارد. برای اطلاعات بیشتر با واتساپ فروشگاه منزل در ارتباط باشید. ۱ – کار یک پوستر آن است که اطلاعات شما را بهتر و به سرعت منتقل کند.

دیدگاهتان را بنویسید