۳- گروه بندی عناصر موجود در کار

کاغذ دیواری پوستری یا همان پوستر دیواری حدودا بعد یک قرن از پیدایش کاغذ دیواری پا به دنیای تزیینات داخلی گذاشت. زاویه های دید را عوض کنید و از گوشه و کنار و یا بالا به موضوع نگاه کنید و شکل جدیدی به طرح دهید. از این رو برای انکه یک پوستر موفق عمل کند بهتر است از پرداختن به جزئیات خودداری کنید و کسب اطلاعات بیشتر را به تماس های تلفنی و یا مراجعه به شبکه های اجتماعی واحد خاص ارجاع دهید. اصولا پوستر ها شامل تصاویر، رنگ بندی های خاص با توجه به موضوع طراحی پوستر، سن و یا قشری که مد نظر است همراه با توضیحات و متن نوشته هایی است. توجه داشته باشید طراحی پوستر خلاقانه زیرکانه و درست انجام شود تا مخاطب زیاد به چالش کشیده نشود. همواره مشاهده می کنیم، طراحان پوسترها را از دید روبرو و مستقیم طراحی می کنند اما شما برای طراحی پوستر خلاقانه سعی کنید سبک خاصی را خلق نمایید. رنگ بندی مناسب، هارمونی، تناسب و تضاد عناصر را بخوبی بشناسید تا پوستر به عنوان یک پوستر خلاقانه شناخته شود. تا مخاطب مشتاق دیدن و درک مطلب و پیام مورد نظرتان شود. حتی اگر کار یک طراح مورد علاقه شما نبود می توانید یک طراح دیگر برای خودتان انتخاب کنید.

خطوط برش همیشه دقیق نیست و به این فکر کنید اگر 1 درصد برش جابجا شود عناصر اصلی طرح کلی صدمه نبیند. آنقدر آنها را جابجا کنید تا به ترکیب مناسبی از آنها برسید. بدین خاطر ترکیب هنر نقاشی با آثار شره به دوران روکوکو باز می گردد. شوخطبعی بخرج دهید و با کلمات بازی کنید. متون ، تصاویر و اجزای اصلی پوستر را با فاصله 1 سانتی از چهار طرف قرار دهید. اگر متن به کار رفته در طراحی پوستر زیاد است، هم و غم خود را صرف طراحی بهتر متون کنید. این نوع اطلاع رسانی ها تا اواخر قرن 18 میلادی که حاوی متون و نوشتار بود ادامه داشت، البته در بعضی مواقع عکس کوچکی هم در طراحی پوستر حک میشد. بعضی از این پوسترها با گیاهان تزئین می شدند و دارای کادر و حاشیه بودند. از این رو بهتر است توضیحاتی دقیق وکامل ولی مفید و مختصر ارائه گردد که مخاطب بتواند با محصول یا خدمات شما بهتر آشنا شود. همیشه برای یک طراح گرافیک استفاده از تصاویر در طرز طراحی پوستر امکان پذیر و یا شاید مقدور نباشد. هنری که یک طراح برای متقاعد کردن مشتریانش باید داشته باشد، روابط عمومی و فن بیان بالا را می طلبد تا آنچه را که شایسته است با دانش و اصول خاص مشتری به او بازگو کند.

همیشه هرآنچه مشتری میگوید نباید مو به مو اجرا شود چرا که وی از دیدگاه خود نظر می دهد اما شما که یک طراح گرافیکی هستید که می دانید با بعضی تغییرات، طرح کلی صدمه خواهد دید و نهایتا کیفیت پوستر خوب افت خواهد داشت و بار مفهومی و تاثیر گذاری یک تبلیغات خوب را نخواهد داشت. به همین دلیل بعضی از مشاغل از این شیوه بازاریابی و تبلیغات آفلاین در زمان مناسب استفاده می کنند. زیرا در معابر و محل های پر تردد امکان توقف و صرف زمان برای مطالعه پوستر نیست. اولین طراحی پوستری که بسیار جلب توجه کرد در سال 1981 خلق شد این اثر را مولن روژ طراحی کرد که در آن زمان باعث شهرتش شد. تنها بهترین عبارات، کلمات و تصاویر متناسب با آنها را درون پوستر حفظ کنید تا توجه مخاطب را جلب نماید. نوع چاپ و برگههایی را انتخاب کنید که با توجه به نیازها و موقعیت شما، بهترین انتخاب است.

دستگاهها زیاد هستند اما یک مدل دستگاه اس که با یک جوهر چاپ می گیرد برای همین فرقی نمی کند که روی چه جنسی چاپ شود فقط کوآلیتی کاغذ مهم است که توی آن کوتینگ دارد. برای این که یک پوستر توجه افراد بیشتری را به خود جلب کند و ماندگاری بیشتری در ذهن افراد داشته باشد باید طرح و رنگ مناسبی داشته باشد و این امر تنها توسط افراد متخصص در این زمینه انجام میشود. پوستر خوب بعنوان یک گوینده باید سریعا با مخاطبان ارتباط برقرار کند. به طور کلی برای انتخاب تصویر روی پوستر دیواری باید سایز آن را مد نظر قرار داد و تصویری با کیفیت متناسب با بزرگنمایی در همان سایز را انتخاب کرد. شره با نقاشان امپرسیونیست آشنایی کامل داشت و در آثار خود از رنگ های درخشان آثار امپرسیونیست استفاده زیادی کرد. در مقاله آشنایی با پوستر و انواع آن گفتیم که پوستر، یک اعلان گرافیکی شامل متن، تصویر و طرحهای مختلف است که به منظور انتقال اطلاعات به مخاطبان استفاده میشود. یک پوستر، نگاه ناظر را از یک سمت به سوی طرح اصلی که مد نظر است باید سوق دهد. در این نمونه پوستر، مربوط به کنسرت موسیقی savannah از رنگهای بهاری استفادهشده است.

دیدگاهتان را بنویسید