1- سرعت انتقال پیام

آنها می توانند با استفاده از خط هایشان، چشم مخاطب را به جاهای مختلف پوستر تبلیغاتی هدایت کنند. هنگامی که از عکسها، کلمات و رنگها در لایه های مختلف استفاده می کنید، باعث می شود تصویر نهایی دارای ابعاد مختلف و عمق شود. اجرای مناسب در پوستر : اجرای مناسب در طراحی پوستر بدین معناست که طرح نهایی عاری از ضعف و اختلال در اجرا بوده و ایده پوستر به نحو شایسته اجرا شده باشد.بعد از فاکتور خلاقیت ویژه مهم ترین فاکتور اجرای مناسب است.توضیح اینکه طراح گرافیک در واقع طراح ایده است و چه خوب است که اجرای اثر نیز بر عهده خود او باشد،در عین حال ممکن است اجرا در پوستر به اشخاص دیگری محول کند.در فاکتور خلاقیت ویژه به اهمیت ایده ناب به عنوان مهم ترین فاکتور پوستر اشاره شده اما باید این جمله را به خاطر سپرد:یک پوستر که ایده ندارد اما دارای اجرای مناسب و حرفه ای است به مراتب بهتر است از پوستری که ایده ای مناسب دارد،اما اجرای آن ضعیف است.بنابراین طراح گرافیک می بایست با انواع تکنیک ها و نرم افزارهای مختلف اجرایی آشنا باشد. فکر کنید و ایده دهید که به چه صورتهای مختلفی می شود متن و عکس را خورد کرد و دوباره کنار هم چید.

کنند. نهایت زمانی که یک فرد صرف نگاه کردن به پوسترها می کند از بین 3 ثانیه تا 10 الی 15 ثانیه است. محدودیتها را از بین ببرید. حتی شما میتوانید رنگهای خود را محدودتر کنید. اگر متن شما خیلی کوتاه است، دنبال تصاویر و گرافیک برجسته و ساده باشید، مانند طرح زیر. اگر میخواهید برنامههای شرکت را مطرح کنید پس آزادی عمل بیشتری دارید و تنها باید عنوان اطلاعات زمینهای، هدف و توصیف برنامه و نتایج مدنظر را بیان کنید. امروزه با تأسیس بسترهای آنلاین تولید محتوا میتوانید سفارش آنلاین طراحی پوستر را بدهیم. یکی از بهترین کارها در طراحی نگاتیو، این است که اطراف نقطه ای را که می خواهیم جلب توجه کند، از نگاتیو(فضایی که در آن چیزی چاپ نمی شود مانند چنگال در تصویر زیر) پر کنیم. لاکچری بودن، نوعی طرح و یا نقش خاص را عرضه نمی کند بلکه یک ویژگی کلی است که قابلیت متمایز ساختن یک کاغذ دیواری پوستری از دیگر انواع پوستر ها را دارد. رنگ بندی مناسب، کسی که با هارمونی رنگها و تضاد و انطباق آنها آشنایی نداشته باشد نمی تواند طراح خوبی باشد.

به این معنا که تصاویر و رنگها می توانند تغییر کنند ولی پوستر دوم و سوم باید مخاطب را به یاد پوستر اول هم بندازد. دقت کنید که شما در هنگام سفارش پوستر دیواری، طول و عرض دیوار را اعلام می نمایید و از این منظر قیمت نهایی تعیین می شود. زیرا ساختارشکنی، در بیشتر موارد، پویایی را نشان می دهد و نشان می دهد در پشت طراحی شما تفکری سوای قوانین و قواعد تکراری و کلیشه ای وجود دارد. فونت در طراحی پوستر باید متناسب با موضوع و هدف پوستر انتخاب شود. می توانید برای نشان دادن جدیت، از فونتهای بولد، برای بالابردن ظرافت از فونت ایتالیک و برای بیان بازیگوشی و سرگرمی از فونتهای غیر رسمی (سست و لوس) استفاده کنید. کنار هم قرار دادن اَشکال هندسی، می تواند اَشکال دیگر را بسازد. فونتهای کوچک و بزرگ را در کنار هم بیاورید. از فونتهای غیر معمول استفاده کنید. به خاطر داشته باشید شما می توانید با فونتهای مختلف، پیام یک پوستر تبلیغاتی را زمین تا آسمان تغییر دهید. به طور خلاصه، اگر یک پوستر تبلیغاتی به خوبی طراحی شده باشد، احساس بی تفاوتی در مورد آن غیرممکن است.

بعضی به ژول شره لقب «پدر پوستر» را دادهاند، پوسترهای لوترک، بر اساس قدرت او در طراحی و شناخت رنگ و مهارتش در لیتوگرافی و نیز تأثیرپذیری از باسمههای ژاپنی بنا گردیده و اگر چه بیش از ۳۰ عدد از او بر جای نماندهاست، ولی همین آثار معدود تأثیر زیادی بر هنر پوستر سازی داشته و برای بسیاری از هنرمندان راهگشا بودهاست. آنها برجسته هستند زیرا بر خلاف پوسترهای آموزنده، پوسترهای تحقیقاتی که ماهیت جدیتری دارند و اغلب اوقات حاوی اصطلاحاتی خاص هستند و به طور خاص برای مخاطبان هدف ایجاد میشوند که قبلاً در زمینه موضوع دانش دارند. نکته قابل توجه آنکه ، نه تنها دستاوردهای هنر پوستر ، بلکه اصولا دستاوردهای نوین هنرهای تجسمی ، شیوه های رایج هر دوره بر پوسترهای تجاری همان دوره اثر می گذارند . به همین خاطر از جمله کارهای مقدماتی عبارت است از فاصله 5 سانتیمتری از هر طرف از طرح مدنظر، حال این اندازه میتواند به صورت دلخواه تغییر کند.

دیدگاهتان را بنویسید