1- سرعت انتقال پیام

پوستر دیواری اتاق پسر همان طور که از نامش مشخص است شامل طراحی هایی است که پسران نوجوان و جوان از آن بیشتر استقبال می کنند و به آن علاقه مند هستند. پوستر دیواری تصویری زیبایی خیره کننده ای به فضای خانه می دهد که با هیچکدام از دیوارپوش های قبلی قابل مقایسه نیست. خانه های رنگارنگ ، کاشی و سرامیک لعاب دار قلع ، و البته یک لیوان در بندر. ۱ – کار یک پوستر آن است که اطلاعات شما را بهتر و به سرعت منتقل کند. متن: زیرعنوان اصلی باید یکی دو جمله قرار بگیرد که پیام شما را منتقل کند. یک پوستر درهم و برهم نمی تواند سریعاً با بینندگانش صحبت کند و مانع از انجام وظیفه ای می شود که پوستر به دلیل آن طراحی شده است. این طرح ها تصویری سه بعدی را در چشم مخاطب القا کرده و بسیار زیباتر و طبیعی تر می باشند. در واقع، شما با انتخاب پوستر دیواری از میان محصولات یک فروشگاه، ابتکار را انتخاب کرده اید. اگر مت دیمون برای جلب توجه شما در سینما کافی نباشد، مطمئنا عنوان “کمک فقط 140 میلیون مایل با آن فاصله دارد” خواهد بود.

امروزه طراحی پوستر یک کار کاملا تخصصی است که میتواند به عنوان یک شغل پردرآمد و جذاب و پولساز، آینده شغلی افراد متخصص را تامین کند. وقتی این هدف به سرانجام رسید و رهگذر متوجه پوستر شد حالا پوستر در غالب رنگ ها و واژه های کوتاه میتواند پیام خود را به عنوان یک واقعیت با تبلیغ به او برساند. با این که تنها ۳۰ پوستر از او به جا مانده است اما توانایی و مهارت او در شناخت رنگ ها و استفاده از لیتوگرافی در طرح هایش که از باسمه های ژاپنی الهام گرفته بود آثار او را به خوبی ماندگار نموده است. درست است که هر چه تعداد پوستر ها بیشتر باشد بهتر است اما اگر این تعداد زیاد از حد طبیعی خارج شود گاهی خسته کننده و نامطلوب خواهد بود و بیننده برعکس از آن به عنوان ضد تبلیغ یاد خواهد کرد. پوستر ها در عین این که میرا و زودگذر هستند اما میتوانند تاثیر ماندنی هم داشته باشند و این بستگی به موضوع پوستر و همچنین عملکرد طراح آن دارد. لذا در نظر داشتن تمامی تکنیک ها ضروری بوده و همچنین طراح گرافیک بایستی نسبت به نرم افزارهای اجرایی مختلف شناخت داشته باشد. قابلیت چاپ تصویر مورد نظر بر روی پوستر دیواری تصویری موجب شده تا تحولی بزرگ در طراحی ایجاد شود.

به علاوه ، تصویر پس زمینه شیر نمادی از قدرت و شجاعت است. از آن جا که هر اخلاق و اداب اجتماعی از کودکی باید در ذهن و اندیشه افراد تثبیت شود پس پوستر سایز در زمینه کودکان هم بسیار مورد توجه است و چون کودکان ازتوانایی بصری بالایی برخورداند و پوستر این خصوصیت ویژه را به دلیل ابعاد بالا و رنگ های چشم نواز داراست، پس پوستر سازی کودک نیز همیشه از زمینه های کاربردی این صنعت محسوب میشود. این پوستر رویداد در بازار شب آینده با زیرکی از یک رشته چراغ و یک شیب به عنوان پس زمینه استفاده میکند تا یک روحیه آرام و در عین حال بازی در غروب آفتاب ایجاد کند. به همین دلیل است که به پوستر را با عنوان دیوار کوب نیز میشناسند. روش تحقیق پژوهش حاضر توصیفی- تحلیلی بوده و نتایج حاصل از پژوهش، بیانگر این است که در طراحی پوستر ایران، نسل پنجم طراحان گرافیک از مینیمالیسم تأثیر پذیرفتند و در برخی از آثار نیز به کار گرفته اند. هنرمندان ایرانی نیز در دهه های اخیر تحت تأثیر این جریان قرار گرفته اند. این تنها در شروع کار است و در ادامه کار مشاغل و رویدادهای هنری نیز وجود پوستر الزامی است که همیشه اولین پیشنهاد برای تبلیغ محسوب میشود و در واقع به نوعی سمت تقویت کننده و پشتیبان یک فعالیت میباشد.

معمولا بسته به جایی که قرار است پوستر در آن نصب شود یا موضوعی که پوستر باید آن را تبلیغ نماید ابعاد پوستر ها هم متفاوت است. در پذیرایی و یا که اتاق و حتی آشپزخانه میتوان طرح مناسب را انتخاب کرده و نصب نمود. پوستر را همانند کاغذ دیواری به سادگی می توان روی دیوارها نصب کرده و از دیدن تصاویر آن لذت برد. طراحی پوستر آنجایی موفق خواهد بود که در یک نگاه توجه بیننده را جلب کرده و پیام تبلیغاتی را در کمترین زمان منتقل کند. تصاویر بزرگ و رنگی توجه بیننده را جلب میکنند. استفاده از رنگ های متعدد موجب می شود که حس سردرگرمی و شلوغی به بیننده القاء شود و یا حتی از درجه اهمیت پوستر کاسته شود. یکی از بهترین راهکارهایی که میشود ارائه کرد، استفاده از پوستر دیواری با رنگ روشن و ملایم است. به طوری که در یک صفحه با ابعادی که از پیش مشخص شده است بتوانند این اطلاعات را به خوبی جمع آوری و به مخاطب منتقل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید