10 ویژگی یک پوستر خوب

اگر برای خرید پوستر دیواری تصویری به یک فروشگاه وارد شوید به سادگی متوجه تفاوت ظاهری آن با انواع کاغذ دیواری می شوید. پوستر دیواری را می توان در کنار کاغذ دیواری ساده یا رنگ به کار برد. منظور از فرم همان اشکال و نمادهای به کار رفته در طراحی پوستر است. اشکال و نمادهای هندسی دارای ماهیت احساسی متفاوتی هستند. هر دو مورد نام برده دارای تنوع زیادی در طرح و رنگ هستند و شباهت های زیادی به هم دارند، اما در واقع، تفاوت زیادی بین این دو محصول وجود دارد. دیگر نکته ای که این پوسترها را از انواع آماده متمیاز می سازد، قابلیت چاپ طرح سفارشی است که به شما امکان می دهد هر طرحی که مد نظرتان می باشد را سفارش داده و پوستر دلخواه خود را دریافت کنید. پوسترهای سقف و کف می توانند فضای مورد نظر شما را از حالت معمولی به حالت خارق العاده در بیاورند.

به خصوص این امر در پوسترهای تجاری بیشتر به چشم می خورد . هستند. پوسترهای تبلیغاتی با نصب روی دیوارهای شهر، شیشه های فروشگاه ها و معابر عمومی در معرض دید عموم قرار می گیرند. با قرار گرفتن قسمت های مختلف تصویر همانند پازل در کنار هم نصب پوستر دیواری انجام می شود. مثلا خطوط شکسته در صنایع سنگین استفاده بیشتری می شود (مانند صنایع خودروسازی) و خطوط منحنی در صنایع و خدمات یا تولیدات ملایم تر (مثلا صنایع غذایی یا تولیدات اسباب بازی ) بیشتر استفاده می گردد. به عنوان مثال، شما می توانید آن را رنگ بزنید و برای تنوع بیش تر از چند رنگ در کنار هم استفاده کنید، اما رنگ در نهایت ساده ترین شکل را به دیوار می دهد. فرایند تولید پوستر دیواری با کاغذ دیواری متفاوت می باشد. طراحی پوستر تنها شاخه ای از گرافیک محسوب نمی شود بلکه با سایر هنرهای تجسمی دیگر نیز مرتبط می باشد.

بکار بردن تصاویر سه بعدی برای دکوراسیون داخلی حالت طبیعی تصاویر را فراهم کرده که این امر باعث خشنودی و لذت بیشتر مخاطبان در استفاده از پوسترهای دیواری سه بعدی برای زیبایی دکوراسیون داخلی می شود. برای تصمیمگیری بهتر درباره طراحی نسخه نهایی، از این افراد بخواهید صادقانه درباره این طرح نظر دهند و از نظرات آنها بهره بگیرید. طراح موفق و برتر، طراحی است که به اصول طراحی پوستر تسلط داشته باشد و علاوه بر تسلط به نحوه کاربرد آنها نیز آگاه باشد. پوسترها آثار میرایی هستند اما پاره ای از آنها در عین گذرا بودن نیز ماندنی اند . در جریان انقلاب اسلامی و پس از آن پوستر به ناگهان قیدهای گذشته را شکست ، و در ابعاد بی سابقه ای ، خود را درجامعه مطرح کرد . در قرون وسطي نيز اعلانهايي را كه مربوط به عموم مردم بوده بر روي صفحههاي بزرگ نوشته و در ميدانهاي عمومي شهرها قرار ميدادند. مردم معمولا به تصویر افرادی واکنش نشان میدهند که شبیه خودشان و در حال انجام فعالیت مورد نظر شما هستند. معمولا تصویر باید طوری باشد که پیام را به وضوح منتقل کند، چون اولین چیزی که مردم در پوستر میبینند تصویر آن است، و اگر این تصویر جذاب نباشد، به بقیه پوستر توجهی نمیکنند.

معمولا طرح گرافیکی در پوستر مهمتر از برگه تبلیغاتی است، چون توجه مخاطب را جلب میکند. عکس بسیار موثر است، اما گاه هزینه زیادی دارد. اما هر یک از پوسترها اهداف خاصی را دنبال میکنند، این که بخواهید به احساسات بیننده تلنگری بزنید، یک دعوت نامه بفرستید، الهام بخش موضوعی باشید، به او اطلاع دهید و آموزش دهید. این به مفهوم یکتا بودن هر رول است در واقع هیچ رول از پوستر دیواری شبیه به رول دیگر نیست. بنابراین، تصویر انتخابی بخش بسیار مهمی در ساخت پوستر است. پس از آن که پس زمینه را انتخاب کردید، وارد بخش پیشرفته برنامه خواهید شد و میتوانید بر اساس پارامترهای موجود و سلیقه خود طرح مورد نظرتان را پیادهسازی کنید. سعی نکنید برای جلب توجه بیننده یا خواننده پوستر را از اجزا و عناصر گوناگون پر کنید. همچنین، این افراد میتوانند برگهها را بین افراد دیگر پخش کنند یا در پارکینگها پشت شیشه پاک کن ماشینها بگذارند، یا با ایمیل برای مخاطبهای خود ارسال کنند. به خوبي مخاطب خود را بشناسد و بتواند با مخاطب خود ارتباطي بي واسطه بر قرار كند و معما گونه و گنگ نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید