10 ویژگی یک پوستر خوب

توجه کنید که در پوستر همایش زیر چگونه استفاده از دو رنگ سیاه و قرمز، کنتراستی چشمنواز ایجاد کرده است. اما با توجه به سبک طراحی که ممکن است پایه ی وکتوری داشته باشد، لازم است از نرم افزار ایلاستریتور (Illustrator) (که بعضی به اشتباه آن را ایلوستریتور می نویسند و می گویند) استفاده کنیم. کاغذهایی نظیر تحریر 80 گرم ؛ گلاسه 90 گرم ؛ گلاسه 135 گرم و گلاسه 150 گرم از جمله رایج ترین کاغذ هایی هستند که در چاپ پوستر مورد استفاده قرار می گیرند. پوستر در ابتدایی ترین شکل خود ، تبلیغ موقتی یک ایده ، محصول یا رویدادی است که در یک فضای عمومی برای مصرف انبوه قرار داده شده است. البته این اندازه بسته به شرایط می تواند به کوچکی یک کارت پستال و یا به بزرگی بیلبوردی در یک بزرگراه انتخاب شود. برخلاف نقاشی ای که در موزه می بینید ، یک پوستر منحصر به فرد نیست – صدها یا هزاران نسخه از یک تصویر داده شده در اطراف یک شهر یا کشور چاپ و پخش می شود و به دهها هزار بیننده اجازه می دهد با آن تماس بگیرند قبل از اینکه در اثر آب و هوا ، خرابکاری ، یا صرفاً تحت پوشش تبلیغات بعدی تخریب شود.

با دیدن عکس گریان یک زن، مرد در حال گذر از خط پایان، کلمه آتش احساسات بیننده برانگیخته میشود ولی نیاز است بیشتر اطلاعات داده شود. همچنین در مثال زیر پوستر یک همایش سالانه تایپوگرافی را مشاهده میکنید که در آن به طرز هوشمندانهای از موضوع رویداد برای انتخاب طرح و فونت پوستر کمک گرفته شده است. در نتیجه اندازه فونت نیز با توجه به مقدار اطلاعات موجود در پوستر بسیار مهم خواهد بود. اما نکته قابل توجه آن است که شما به راحتی می توانید طرح مورد نظرتان را انتخاب کرده و آن را روی پوسترهای دیواری چاپ کنید. شواهدی از تابلوها و آثار شبه پوستری مربوط به مصر باستان وجود دارد که صاحب مشاغل حرفه خود را در کنار مغازه خود یا در روم باستان قلم می زند ، در حالی که حمام ها و میخانه ها با صفحات سفالین حاوی متن و نمادها مشخص می شدند تا نشان دهند چه فعالیت هایی در داخل اتفاق افتاد به نظر می رسد حتی در ویرانه های پمپئی نیز تابلوهایی وجود دارد که بوردلو را تبلیغ می کند – جسمی فیزیکی که ثابت می کند تا زمانی که چیزی برای فروش یا تجارت وجود داشته باشد ، انسان راهی برای تبلیغ آن پیدا کرده است.

هر چقدر هم که پوستر زیبا و استانداردی داشته باشید اگر در جای مناسبی آن را نصب نکرده باشید هیچ منفعتی برای فروش محصول شما ندارد. همچنین باید تعیین کنید که قصد نصب آن را روی کجا دارید؛ مکانهایی مانند نمایشگاهها، مدرسه، ساختمان اداری، ساختمان عمومی مانند مترو و غیره. این مکان با توجه به محصولی که پوستر قصد معرفی آن را دارد تغییر میکند چرا که هر محصولی باید در مکانی ارائه شود که افرادی که از آن محل عبور میکنند به آن محصول علاقه نشان دهند. در مقایسه با سایر تصاویر بصری که بینندگان میتوانند به سرعت از آن بگذرند ، خوانندگان پوسترهای آموزنده معمولاً برای آموزش باید مدتی را زمان بگذارند. کلید اصلی طراحی یک پوستر همایش مناسب، ایجاد تعادل بین عناصری مانند سرتیتر، نوشتهها، تصاویر و لوگوی آن است. ایجاد تصویری با استفاده از تصاویر دیگر نیز میتواند در نوع خود جالب باشد. اما اگر پوستر شما حاوی اطلاعات زیادی است، بهتر است تمرکز خود را روی تایپوگرافی آن قرار دهید.

نوع دستگاه چاپ پوستر و کاغذ دیواری تاثیر بسیار زیادی بر روی وضوح تصویر و کیفیت نهایی محصول خواهد داشت؛ بنابراین بهتر است اقدام به خرید پوستر دیواری از شرکت هایی نمایید که جهت طراحی و چاپ محصولات خود از بهترین دستگاه های موجود استفاده می کنند. هدف از طراحی پوستر آموزشی آگاهی جامعه یا افراد مراجعه کننده به یک شرکت یا سازمان ارائه کننده خدمات است. ارزیابی آثار رسیده به بخش پوستر چهلمین جشنواره تئاتر فجر انجام و ۵۲ پوستر برای شرکت در نمایشگاه پوستر جشنواره انتخاب شدند. به جای این کار می توانید طراحی پوستر و خبررسانی خود را به افراد حرفه ای و با تجربه و متبحر بسپارید که در ایران تایپیست مشغول کار هستند و این کار را با کمترین هزینه انجام می دهند. کاغذ دیواری در طرح های اکلیلی ، برجسته و شبرنگ نیز موجود می باشد. همچنین می توانید با کمک دیوارپوش به سطح دیوار بعد دهید، اما دیوارپوش ها به شما امکان مانور وسیع روی طرح مورد علاقه را نمی دهند. سریع الانتقال بودن در پیام مورد نظرتان به مشتری یکی از عوامل مهم دیگر در طراحی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید