تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ کلیک2021-04-26

نرخ کلیک یا CTR چیست؟ و راه­­­­‌های افزایش آن مگنت

بهترین تبلیغات استوری اینستاگرام آن‌هایی هستند که شبیه استوری‌های معمولی به نظر می‌رسند. برای طراحی استوری‌های تبلیغاتی، کسب و کارها می‌توانند از عناصر استوری‌های طبیعی اینستاگرام مانند GIF، فیلتر و متن استفاده کنند تا تمایز استوری‌های تبلیغاتی با استوری‌های معمولی کمتر شود. برای مثال در تصویر زیر، نمونه‌ای از تبلیغات در استوری اینستاگرام را مشاهده می‌کنید که از تصویر ثابت برای تبلیغ محصول با ارائه مشوق حمل و نقل رایگان استفاده کرده است. دکمه فراخوانی به اقدام نیز در پایین صفحه با عبارت «حالا خرید کنید» مشخص شده است. کاربران اینستاگرام علاوه بر دنبال کردن افراد و برندها، می‌توانند هشتگ‌ها را دنبال کنند.

آینده تبلیغات در اینستاگرام به طور کلی به سمت پیشرفت‌های فناوری، تعامل بیشتر با کاربران، و ایجاد تجربه‌های شخصی‌سازی‌شده‌تر پیش می‌رود. از استفاده از Instagram Ads Manager و هدف‌گذاری دقیق گرفته تا آزمایش A/B و تحلیل داده‌ها، هر یک از این تکنیک‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا تبلیغات خود را بهینه کرده و نتایج بهتری کسب کنید. باید تبلیغات خود را به طور مداوم بهینه‌سازی کنید تا بیشترین تأثیر را در دستیابی به اهداف تجاری خود داشته باشید. خوشبختانه اینستاگرام ابزارهای متعددی ارائه می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توان تبلیغات را بهینه و مؤثرتر کرد.

CTR یا نرخ کلیک، یک محاسبه بسیار ساده است که نشان می‌دهد چند نفر بر روی یک تبلیغ کلیک کرده‌اند. به عبارتی دیگر تعداد کلیک‌ها تقسیم بر تعداد دفعات نمایش آگهی یا همان نمایش‌ها، نرخ کلیک را مشخص می­‌کند. با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده بهینه از منابع مالی، می‌تونین تبلیغات مؤثری رو در اینستاگرام اجرا کنین. با دانستن نرخ کلیک و افزایش آن، می‌توانید ترافیک بیشتری را روانهٔ سایت‌تان کنید و احتمال تبدیل مخاطب به مشتری را بالا ببرید. در این فرمت، میزان ارتباط تصویر با تبلیغ بیشتر به چشم آمد و باعث شد که نرخ کلیک آن هم بیشتر شود.

مثلاً اگه برای یه تخفیف ویژه دو هفته‌ای تبلیغ می‌کنین، می‌تونین کل بودجه کمپین رو برای این مدت زمان مشخص کنین. تبلیغات ریلز معمولاً کمتر از ۳۰ ثانیه هستن و با توجه به جذابیت بالای این فرمت، می‌تونین پیام‌های سریع و تأثیرگذاری رو منتقل کنین. بیدینگ دستی کار پیچیده‌ای است و به بررسی و به‌روزرسانی لحظه‌ای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود. پس چرا برای سئو مهم است؟ چون عملکرد شما را در صفحهٔ نتایج جست‌وجو نشان می‌دهد. مخاطب اول ظاهر تبلیغ شما را می‌پسندد، بعد با عنوان و متن آن وسوسه می‌شود و در مرحلهٔ‌ آخر آماده است که به خواستهٔ شما پاسخ و اقدام موردنظرتان را انجام دهد. اگر در کنار عنوان، یک متن تبلیغ قوی هم داشته باشید، احتمال کلیک روی آن هم بالاتر می‌رود.

استفاده از ابزارها و تجزیه‌وتحلیل‌ها به تبلیغ‌دهندگان امکان می‌دهد کلمات کلیدی با ارزش بالا را کشف و کمپین‌های خود را مطابق با آن بهینه‌سازی کنند. تبلیغات استوری اینستاگرام، تبلیغات تصویری یا ویدیویی تمام صفحه هستند که بین استوری‌های کاربران نمایش داده می‌شوند. استوری‌ها، بخشی از اینستاگرام هستند که بیشتر مورد توجه کابران هستند و روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر آن‌ها را مشاهده می‌کنند. بنابراین تبلیغات درون استوری نرخ تعامل بالاتری نسبت به تبلیغ پیج اینستاگرام در فید دارد. اگر در سایر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مانند تلگرام، توییتر، فیس‌بوک یا لینکدین، فالوور و نرخ تعامل بالایی دارید، از این شبکه‌ها برای تبلیغ پیج اینستاگرام خود بهره بگیرید.

در ادامه توجه شما را به چند نکته برای بهینه‌سازی تیتر خود برای افزایش نرخ کلیک (CTR) جلب می‌کنیم. قرار دادن حجم زیادی از اطلاعات متفاوت و متفرقه در یک محتوای تبلیغاتی، موجب سردرگمی کاربران می‌شود که در این صورت، احتمالا نادیده گرفتن آن بنر و کاهش نرخ کلیک بسیار بیشتر خواهد بود. بنابراین حتما سایتی را برای درج آگهی تبلیغاتی خود انتخاب کنید که مرتبط با حوزه فعالیت کسب‌و‌کار شما باشد. زیرا احتمال این که کاربران آن سایت، مخاطبین هدف تبلیغات شما باشند بسیار بیشتر است.

می‌توان از انیمیشن‌های ساده استفاده کرد که بیشتر از 15 ثانیه طول نکشند و بیش از 3 بار لوپ نشوند. در این مطلب راه‌هایی را برای افزایش کلیک بنر تبلیغاتی معرفی خواهیم کرد؛ تکنیک‌هایی که از آن اثر می‌پذیریم و شاید در پس ذهن خود هم به آن‌ها آگاه باشیم. برای درک اهمیت تست A/B روی افزایش نرخ کلیک، به مثال‌های کاربردی از این مدل آزمون و خطای بازاریابی که در ادامه آورده‌ایم، توجه کنید. این نوع تبلیغات می‌تواند برای هدف‌گیری مجدد مخاطبان (ریتارگتینگ)، ایجاد آگاهی از برند یا دستیابی به اهداف خاص (مانند تبلیغات برای مخاطبانی که به دنبال محصولاتی مشابه محصولات شما هستند) استفاده شود. از یک یا دو کلمه کلیدی متمرکز بر موضوع تبلیغ یا مخاطب هدف در تیتر و متن خود استفاده کنید. به عواطف و نیازهای مخاطبین خود توجه کرده و مشکلی را برای‌شان حل کنید (این راه حل را در متن خود بیان کنید).

در حال حاضر تبلیغات IGTV تنها برای کاربران ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و استرالیا در دسترس است. سازندگان IGTV‌، می‌توانند اجازه دهند تا تبلیغات در ویدیوهای آن‌ها نمایش داده شود و از این طریق 55 درصد درآمد تبلیغاتی را دریافت کنند. در درس دوم با نکات مربوط به ساخت صفحه استاندارد اینستاگرام آشنا می‌شوید و در درس سوم ابزارهای تجزیه و تحلیل را خواهید آموخت. درس پنجم و ششم تکنیک‌های کاربردی در اینستاگرام و روش‌های جذب فالوور را بیان می‌کند. در نهایت، درس هفتم به بیان تکنیک‌های بازاریابی و افزایش فروش می‌پردازد.

نکته برای بهبود نرخ کلیک

اگر صفحه شما تجاری باشد، امکان افزودن لینک و موقعیت مکانی به آن نیز وجود دارد. از تمام امکانات برای معرفی خود بهره بگیرید چراکه هر چه اطلاعات بازدیدکنندگان از شما بیشتر شود، احتمال فالو کردن نیز افزایش می‌یابد. اگر تنها از افراد بخواهیم تا صفحه ما را دنبال کنند، شاید رغبتی به این کار نشان ندهند اما اگر در ازای فالو کردن آن‌ها، چیزی پیشنهاد دهیم، با علاقه ما را دنبال خواهند کرد. برگزاری مسابقه و دادن هدیه روشی عالی برلی جذب مخاطبان جدید و تعاملی به اینستاگرام شما است.

تبلیغات پولی می‌تواند با هدف قرار دادن مخاطبان خاص، نتایج سریع و کارآمدتری در کسب‌وکار شما به همراه داشته باشد و این نتایج قابل اندازه‌گیری هستند. CTR فقط یک معیار عددی نیست و می‌تواند در شناخت بهتر مشتریانتان به شما کمک کند. نرخ کلیک به شما می‌گوید که تلاش‌هایتان برای دسترسی به مخاطب هدف، در چه بخش‌هایی جواب می‌دهد و در چه بخش‌هایی خیر.

این کار به کاربران کمک می‌کند تا در میان پیشنهادات شما بگردند و حتی می‌تواند وضعیت دیده شدن وبسایت شما را در موتور‌های جستجو بهتر کند. به یاد داشته باشید که برای مشتریان شما پیدا کردن محصول یا خدمتی خاص، از طریق کلیدواژه آسان‌تر است. جستجوی آن‌ها را با پیشنهاد دقیقی که می‌خواهید ارائه دهید محدود کنید - این کار موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه هم برای شما و هم برای مشتریانتان می‌شود. اگرچه ممکن است این امر منجر به کاهش تعداد کل بازدید‌ها یا کلیک‌ها شود- نرخ کلیک در حقیقت بالاتر می‌رود زیرا اکنون پیشنهادات شما با دقت بسیار بیشتری مورد هدف قرار خواهند گرفت.

برای افزایش CTR، کمپین‌های خود را بهینه کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشند. اگر یک نسخۀ تبلیغاتی باکیفیت ایجاد کنید و به افراد مناسب دسترسی پیدا کنید، آن‌ها را مجبور خواهید کرد که روی محتوای شما کلیک کنند و CTR شما را افزایش دهند. انتخاب کلمۀ کلیدی نقش مهمی ‌در تبلیغات PPC ایفا می‌کند؛ زیرا تعیین می‌کند تبلیغ شما در کجای نتایج جست‌وجو ظاهر شود. اگر می‌خواهید کمپین مؤثری ایجاد کنید، کلمات کلیدی خود را برای دستیابی به سرنخ‌های مرتبط‌تر بهینه کنید. از نرخ کلیک می‌توان برای مقایسۀ عملکرد خلاقیت تبلیغاتی در A/Bتست استفاده کرد که به تشخیص اینکه آیا خلاقیت و تنوع در تبلیغات باعث افزایش تعاملات می‌شود یا خیر کمک می‌کند. از نرخ کلیک می‌توان برای مقایسۀ عملکرد کانال‌های تبلیغاتی مختلف استفاده کرد.

این قابلیت به برندها این امکان را می‌دهد که محتوای تبلیغاتی خود را به روشی خلاقانه و جذاب‌تر به نمایش بگذارند. ویدئوهای کوتاه در ریلز به دلیل تاثیرگذاری بالاتر و قابلیت اشتراک‌گذاری بیشتر، به سرعت در حال محبوبیت هستند. پیش‌بینی می‌شود که در آینده، ویدئوهای تبلیغاتی در اینستاگرام نسبت به دیگر فرمت‌ها بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.

تبلیغات موثر در اینستاگرام نیازمند استراتژی‌های هوشمندانه, محتوای خلاقانه و تحلیل داده‌های دقیق است. شناسایی مخاطب هدف, طراحی محتوای جذاب, انتخاب کانال‌های مناسب, اجرای بهینه کمپین و تحلیل عملکرد, ارکان اصلی موفقیت در این فضا هستند. نمونه‌های موفق در ایران, مانند کمپین‌های برندهای بزرگ, نشان می‌دهد که استفاده از تکنیک‌های داستان‌سرایی, همکاری با اینفلوئنسرها و طراحی بصری حرفه‌ای می‌تواند تعامل و فروش را به طور چشمگیری افزایش دهد. تحلیل نتایج پس از اجرای تبلیغ، از اساسی‌ترین مراحل بهینه‌ سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام است. این تحلیل به شما کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف تبلیغات خود را شناسایی کرده و برای تبلیغات بعدی تصمیمات دقیق‌تری بگیرید.

تبلیغات کاروسل

این تحلیل‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا محتوای سایت خود را بهبود دهید. عنوان صفحه یکی از مهم‌ترین عواملی است که کاربران در نتایج جستجو می‌بینند. اگر عنوان جذاب و مرتبط با نیاز کاربر باشد، احتمال کلیک کردن روی آن بیشتر می‌شود. نگارش آگهی‌های هیجان انگیز برای جذب توجه کاربران و تشویق آن‌ها به کلیک بسیار اهمیت دارد.

نرخ کلیک (Click-Through Rate) یکی از راه‌های سنجش موفقیت موتور جست‌وجو، تبلیغات یا کمپین‌های ایمیلی است. نرخ کلیک نشان می‌دهد که چند درصد از کاربران تصمیم گرفته‌اند بلافاصله پس از دیدن لینک، روی آن کلیک کنند. بهینه‌ سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام فرآیندی مستمر است که نیاز به توجه دقیق به طراحی بصری، متن، هدف‌گذاری مخاطب و تحلیل نتایج دارد. استفاده از تکنیک‌های ذکرشده در این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا تبلیغات خود را بهینه کرده و نرخ تبدیل بالاتری را به دست آورید. به طور خلاصه می‌توان گفت که در هر جایی از فضای آنلاین که گزینه‌ای برای کلیک کردن وجود داشته باشد، نرخ کلیک دارای اهمیت خواهد بود. مثلاً تصویر زیر، استفاده از میانگین نرخ کلیک لینک‌های سایت در نتایج سئو می‌باشد.

اگر وبلاگی دارید که محتوای بصری مانند تصویر، ویدیو یا اینفوگرافیک در آن منتشر می‌کنید، از محتوای اینستاگرام در برخی مطالب خود بهره بگیرید. کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به شویراد می باشد و هر گونه کپی برداری از محتوا و محصولات سایت غیر مجاز و بدون رضایت ماست. به اشتراک‌گذاری گسترده ویدیوها، احتمال بازدید و مشاهده توسط مشتریان بالقوه را افزایش می‌دهد. در ادامه نکاتی برای تبلیغات از طریق پست‌های اینستاگرامی به شما خواهیم آموخت.

ربات‌های موتورهای جست‌وجویی مانند گوگل، به رفتار مخاطبان هنگام مراجعه به محتواهای شما توجه زیادی دارند. برای مثال، اگر شما ۵ کلیک و ۱۰۰ نمایش داشته باشید، CTR شما %۵ خواهد بود. نرخ کلیک نشان می‌دهد که یک تبلیغ چقدر در جلب توجه کاربران موفق بوده است. هرچه نرخ کلیک بیشتر باشد، به‌معنای این است که تبلیغی بیشتر مورد علاقۀ کاربران بوده است. نرخ کلیک بالا نشانۀ خوبی است؛ زیرا کاربران، تبلیغات و لیست‌های شما را مفید و مرتبط می‌دانند. سومین نکته مهم در بهینه‌ سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام، توجه ویژه به متن تبلیغ و فراخوان اقدام (CTA) است.

تا اینجا با تبلیغ پیج در اینستاگرام آشنا شدیم و روش‌های آن را آموختیم. در ادامه یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغ پیج در اینستاگرام یعنی تبلیغات اسپانسری را توضیح می‌دهیم. به دلیل اهمیت آشنایی با مبحث کسب و کار در اینستاگرام، فرادرس اقدام به انتشار فیلم آموزش کسب و کار در اینستاگرام کرده است که لینک آن در ادامه آمده است. اگر CTR شما با میانگین بازار شما مطابقت ندارد، ممکن است لازم باشد استراتژی خود را دوباره ارزیابی کنید. البته نرخ کلیک پایین همیشه بد نیست و می‌تواند نشان‌دهندۀ استراتژی‌‌ای باشد که امتیاز خود را از دست داده است. نرخ کلیک به‌طور طبیعی از یک کمپین به کمپین دیگر و حتی از کلمه‌ای کلیدی به کلمۀ کلیدی دیگر متفاوت است.

در تبلیغات یکتانت هم این موضوع صادق است که آن را به‌عنوان «جذابیت» می‌شناسیم. ما هم توصیه می‌کنیم به‌جای افزایش قیمت پیشنهادی، ابتدا روی جذابیت تبلیغ – همان نکاتی که برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات گفتیم – کار کنید. این دسته‌بندی‌ها می‌توانند براساس جنسیت، سن، موقعیت جغرافیایی یا علایق کاربران باشند. وگان‌ها به حیوانات خانگی و نگهداری از آن‌ها علاقه دارند و به احتمال زیاد به محصولات ما هم نیاز پیدا خواهند کرد. عنوان صفحات فرود، تیترهای مربوط به محتوای تبلیغاتی، جملاتی که در بالای هر صفحه نمایش داده می‌شوند و حتی لغات موجود در  نامک (URL) هر لینک، در ترغیب کاربران به کلیک روی آن، مؤثراند.

برای افزایش نرخ کلیک در تبلیغات بنری راه‌های متفاوتی وجود دارد که به 8 مورد از کاربردی‌ترین و موثرترین این روش‌ها برای افزایش نرخ کلیک روی تبلیغات بنری اشاره کردیم. یکی از موضوعات که سبب تشویق افراد برای دنبال کردن یک موضوع مشخص، می‌شود تحریک حس کنجکاوی در آن‌ها است که برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات بین المللی هم می‌توان از این موضوع استفاده کرد. بنابراین انتخاب کلمات مناسب و جذاب برای دعوت از آن‌ها برای انجام یک اقدام و هدایت آن‌ها به سمت هدف نهایی تبلیغات بسیار مهم است. ابزارهای هدف‌گذاری پیشرفته‌ای که اینستاگرام ارائه می‌دهد، به تبلیغ‌کنندگان این فرصت را می‌دهد که بر اساس معیارهای متنوعی مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و علایق، مخاطبان خاصی را شناسایی کنند. این نوع هدف‌گیری، نه تنها موجب جلب توجه مخاطب می‌شود بلکه احتمال تعامل و اقدام آن‌ها را نیز به شدت افزایش می‌دهد. از دیگر نکات مهم در بهینه‌ سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام، انتخاب هوشمندانه رنگ‌ها و تصاویری است که به‌درستی احساسات مخاطب را برانگیخته و پیام برند را به‌طور مؤثر منتقل کند.

همانطور که از نام این نوع تبلیغات پیداست، کسب‌وکارها ویدیویی از محصول، سرویس یا خدمات خود را به‌عنوان استراتژی تبلیغات پولی به نمایش می‌گذارند. این تبلیغات معمولاً در رسانه‌هایی مانند یوتیوب، آپارات و حتی تلویزیون پخش می‌شوند و ممکن است قبل از نمایش ویدیو اصلی، در حین پخش یا پس از آن به نمایش درآیند. زمانی که کلمه کلیدی مرتبط با خواسته‌تان را در اینترنت جستجو می‌کنید، ممکن است نتایج جستجو شامل ترکیبی از نتایج ارگانیک و تبلیغات پولی باشد که به‌طور برجسته در موتور جستجوی گوگل ظاهر می‌شوند. از آنجایی که هر دو استراتژی، اهداف متفاوتی دارند، نمی‌توان گفت که کدام یک برتر از دیگری است. شما می‌توانید به‌جای انتخاب یکی از این روش‌ها با ترکیب هر ۲ استراتژی با هم، از مزیت‌های بیشتری هم بهره‌مند شوید. برای مثال سایت آل اسپرت با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود و فعالیت در بخش بلاگ، تبلیغات پولی را هم از طریق خدمات یکتانت انجام داده است.

برای این کار چرخ‌دنده را در گوشه بالا و راست صفحه پروفایل خود انتخاب کنید. از این قسمت مطابق تصویر می‌توانید پروفایل خود را به تجاری تغییر دهید. نقدهای کاربران، به‌ویژه نظرات منفی در پست‌های تبلیغاتی، ممکن است تأثیر منفی بر اعتبار برند داشته باشد. برندها باید قادر به مدیریت و پاسخگویی به این نظرات باشند تا از آسیب به شهرت خود جلوگیری کنند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای تبلیغات در اینستاگرام، ابزارهای هدف‌گذاری پیشرفته آن است.

برای سایت‌های ارائه‌دهنده دامنه و هاست، عباراتی مثل “ثبت دامنه فوری” یا “خرید هاست ارزان” می‌تواند موثر باشد. استفاده از اعداد، مانند “5 روش برای افزایش CTR” یا “10 راهکار برتر سئو”، می‌تواند به جلب توجه کاربران کمک کند و CTR شما را افزایش دهد. عنوان‌ها و توضیحات متا باید به گونه‌ای نوشته شوند که کاربر را ترغیب به کلیک کنند.

از قصد این دو برند را در کنار هم آورده‌ایم؛ هدف این بود که ببینید وقتی برندی رهبر بازار می‌شود و کرسی بازار خود را در بین مردم دارد، می‌تواند متفاوت عمل کند. اپل در این بنر، مطمئن از خود، از کلید فراخوان ‌به‌ اقدام استفاده نکرده است. به هیچ مدل خاصی از محصولات خود هم اشاره نمی‌کند و فقط در شعاری کوتاه از برجسته‌بودن آیفون می‌گوید. پس‌زمینه‌ای ساده با رنگ تیره و درکل طراحی مینیمالیستی بنر هم بزرگی و غرور برند را در ذهن تداعی می‌کند. در تصویر زیر تمامی بنرهای استفاده‌شده در کمپین تبلیغات نمایشی پلتفرم استریم دیزنی‌پلاس (The Mandalorian) را می‌بینیم؛ در جایگاه‌های مختلف و با اندازه‌های متفاوت.

Explore صفحه‌ای است که به کاربران محتوای جدید و مرتبط با علاقه‌های آن‌ها را پیشنهاد می‌دهد. تبلیغات Explore به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات خود را در این بخش قرار دهید و به مخاطبانی که هنوز شما را دنبال نمی‌کنند دسترسی پیدا کنید. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یکی از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی است که در آن می‌خواهید CTR را نظارت کنید. در نظر داشته باشید که CTR شما بر جنبه‌های مختلف کمپین PPC شما تأثیر می‌گذارد. هنگامی‌ که یک کمپین تبلیغاتی PPC اجرا می‌کنید، هر زمانی که شخصی کلمۀ کلیدی استفاده‌شده در تبلیغ شما را تایپ کند، تبلیغ شما در نتایج جست‌وجو ظاهر می‌شود. تیتر اولین چیزی است که کاربران از محتوای شما می‌بینند، بنابراین بسیار مهم است که جذاب و قانع‌کننده باشد تا کاربران را به کلیک کردن ترغیب کند.

Contact Us
https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
Email: info@www.hamyarit.com
Phone: 09145622900
, iran, iran

همچنین مانند سایر پست‌های اینستاگرام، می‌توانید کپشنی به این تصاویر اضافه کنید. البته توصیه می‌شود که متن کوتاه باشد تا بخش زیادی از آن توسط اینستاگرام پوشانده نشود. تصویر زیر نمونه‌ای از پست حمایت شده را نشان می‌دهد که بخشی از کپشن آن پوشانده شده است. هدف بازاریابی آنلاین، یافتن مصرف‌کنندگان بالقوه به کمک کانال‌های دیجیتال است. کاربران در اینترنت گشت‌و‌گذار می‌کنند، به‌صورت آنلاین معاشرت می‌کنند و توجه آن‌ها روی جالب‌تر‌ین وبلاگ‌ها و تبلیغات جذاب متمرکز می‌شود.

{

نرخ کلیک یا CTR چیست؟ محاسبه و افزایش نرخ کلیک سایت و تبلیغات

|}

همان‌طور که می‌بینید، هیچ استراتژی واضح و همه‌شمولی برای افزایش نرخ کلیک برای هیچ شرکتی وجود ندارد، اما با کمی تلاش، سخت نیست که بفهمیم چه چیزی جوابگوی نیاز‌های کسب‌وکار خاص شماست. برای بررسی کمپین‎‌های موجود خود کمی وقت بگذارید و آن‌ها را اصلاح کنید. اگر تابه‌حال کمپینی راه‌اندازی نکرده‌اید، از این تجربه‌ها برای جلوگیری از اشتباهات رایج استفاده کنید و آن‌ها را در تلاش‌های بازاریابی خود به کار گیرید. در پلتفرم ناشران دیما می‌توانید فضای بسیاری برای آزمایش و انتخاب بهترین استراتژی‌ها را داشته باشید که نهایتاً منجر به موفقیت و کامیابی کسب‌وکار شما می‌شوند.

حتی می‌توانید اطلاعات پست‌های شبکه اجتماعی‌ خود را در وبسایتتان به اشتراک بگذارید یا در مورد شبکه‌های اجتماعی خود در وبلاگتان بنویسید. کسب و کارهایی که غذاها و محصولات خوراکی خود را به نمایش می‌گذارند، می‌توانند از تبلیغات کلیکی در اینستاگرام بهره‌مند شوند. این تبلیغات به شما اجازه می‌دهد تا غذاها و منوی رستوران خود را به مخاطبان نمایش دهید و جذب مشتریان جدید کنید. با استفاده از ابزارها و تحلیل‌های پیشرفته گوگل ادز، می‌توانید عملکرد تبلیغ کلیکی‌تان را ارزیابی کنید و بهبود‌های لازم را انجام دهید.

  • اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود به‌طور کامل به کاربران مطابق با توقعات آگهی خدمت می‌کند و تجربه کاربری خوبی را ارائه می‌دهد.
  • در کپی کنار تصویر هم این ارزش و تفاوت را توضیح می‌دهد و بعد فراخوان ‌به ‌اقدام را درج کرده است.
  • {
  • انتخاب محتوای بومی‌سازی شده از مهم‌ترین عواملی است که به تأثیرگذاری حداکثری تبلیغات کمک می‌کند.در واقع، انجام تبلیغات غیرمستقیم از ظریف‌ترین نکاتی است که به تبحر و هنر قابل توجهی نیازمند است.
  • |}{
  • استراتژی PPC (Pay-Per-Click) تبلیغات شامل نتایجی است که با برچسب‌های Ad یا Sponsored در بالای صفحات یا پایین نتایج گوگل ظاهر می‌شوند.
  • |}{
  • نرخ کلیک نشان می‌دهد که یک تبلیغ چقدر در جلب توجه کاربران موفق بوده است.
  • |}
  • اگر تبلغات پاپ آپ اینستاگرام شما را آزار می‌دهد و می‌خواهید از دست آن خلاص شوید ۳ راه‌حل دارید که برای راه آخر باید واجد شرایط کسب درآمد از اینستا باشید.

همچنین با انتشار پست‌های ارزشمند که توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود، پیج خود را تبلیغ می‌کنید. این پست‌ها باعث می‌شوند به صفحه اکسپلور نیز راه یابید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید. در بخش دیگر کاپریلا که کاربرد تبلیغ‌دهنده دارد، کسب و کارها می‌توانند خود را معرفی کنند. چون این تبلیغات تنها به مخاطبان هدف نشان داده می‌شود، نرخ تبدیل آن‌ها بالا است.

به این ترتیب، اگر به دنبال افزایش فروش، جذب مخاطبان بیشتر و ساختن یک برند قوی در فضای دیجیتال هستید، تبلیغات در اینستاگرام یک ابزار قدرتمند برای شماست. بسیاری از برندهای بزرگ دنیا، از جمله نایکی (Nike)، زارا (Zara) و اپل (Apple) از تبلیغات اینستاگرامی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین کوچک نیز با یک استراتژی درست توانسته‌اند فروش خود را ده‌ها برابر افزایش دهند.

از کپشن‌های مختصر و مرتبط استفاده کنین که حس کنجکاوی ایجاد کنن و کاربر رو ترغیب به کلیک کنن. هدف اصلی سئو، ایجاد و افزایش ترافیک ارگانیک سایت است؛ پس اول گرفتن رتبه و بعد افزایش نرخ کلیک در دستور کار قرار می‌گیرد. اگر قبلاً بیشتر فرضیات خود را آزمایش و بررسی کرده‌اید، اما هنوز می‌خواهید نرخکلیک را حتی بیشتر افزایش دهید، وقت آن است که نگاهی به رقبایتان بیندازید. میزانموفقیت تلا‌ش‌های بازاریابی آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد، اما نگاهی از منظر کاربر می‌توانددید خوبی به شما بدهد.

تبلیغات پولی هم به‌صورت آنلاین (مانند تبلیغات در گوگل و اینستاگرام) و هم آفلاین (مانند بیلبوردها و تلویزیون) انجام می‌شود. با این حال، در دنیای امروز، تبلیغات دیجیتال به دلیل کارایی بیشتر، محبوبیت بالاتری پیدا کرده است. در آژانس تبلیغات نکسوس, با تیمی متخصص در بازاریابی دیجیتال و تجربه‌ای غنی در مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی, به شما کمک می‌کنیم تا تبلیغاتی اثربخش, متناسب با نیازهای کسب‌ وکارتان طراحی و اجرا کنید.

اینفلوئنسرها هم بر اساس تعداد فالوورها و هم بر اساس نوع فعالیتشان به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. شما به دنبال رسیدن به چه چیزی هستید؟ آیا می‌خواهید آگاهی از برند خود را بالا ببرید؟ یا اینکه می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید؟ شاید هم می‌خواهید تعداد مخاطبان خود را بالا ببرید. اهداف شما هر چیزی باشد، باید پیش از شروع کمپین تبلیغاتی خود در اینستاگرام، باید این اهداف را کاملا مشخص کنید.

در کنار آن, تحلیل بازار و بررسی رقبا برای شناسایی نقاط قوت و ضعف تبلیغات آنها ضروری است. در نکسوس, از ابزارهای پیشرفته و داده‌ محور برای ایجاد پرسوناهای مخاطب و درک عمیق‌تر از بازار استفاده می‌کنیم, تا تبلیغات شما کاملاً متناسب با نیاز و رفتار کاربران طراحی شود. در واقع اگر استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما موثر و عالی باشد، می‌توانید فالوورهای اینستاگرام خود را به مشتری تبدیل نمایید. حتی می‌توانید در ایمیل مارکتینگ خود، لینک اینستاگرام خود را قرار دهید تا مخاطبان شما را دنبال کنند.

در نهایت، راه‌اندازی این مدل تست، به شما کمک می‌کند که CTR هر گروه از تبلیغات را بررسی کرده و متغیری را برگزینید که بیشتر از دیگران، موجب افزایش نرخ کلیک می‌شود. با الگو گرفتن از این موارد و رعایت استراتژی‌های ذکر شده، می‌توانید بازاریابی کسب‌وکارتان را بهینه‌سازی کنید و موجب افزایش نرخ کلیک تبلیغات‌تان شوید. گوگل و شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک اطلاعات جامعی درباره‌ی مخاطبانی که تبلیغات شما را دیده‌اند ارائه می‌کنند. نرخ کلیک قاضی خوبی است برای اینکه به ما بفهماند چه قدر در تبلیغات موفق بودیم. آیا کلمات کلیدی مناسب انتخاب کردیم یا نه؛ نیاز کاربر را درست شناختیم یا نه؛ به اندازه کافی محصول و خدمات‌مان را درست و شفاف ارائه دادیم یا نه. علاوه بر این چه قدر توانستیم جذاب و دلفریب باشیم تا گوی رقابت را از رقبا بدزدیم و کلیک و تبدیل کابر را از آن بیزینس خود کنیم.

IGTV یکی از قابلیت‌های اینستاگرام است که به شما امکان به اشتراک‌گذاری ویدئوهای دارای طول بیش از یک دقیقه را می‌دهد. ویدئوهای IGTV که از طریق موبایل به اشتراک گذاشته می‌شوند، حداکثر می‌توانند ۱۵ دقیقه باشند اما اگر از یک کامپیوتر برای به اشتراک‌گذاری ویدئویی در IGTV استفاده کنید، طول ویدیو می‌تواند تا یک ساعت هم برسد. با آزمایش A/B و بررسی آمارهای دسترسی و تعامل، محتوای تبلیغاتی رو بهینه کنید. بودجه تبلیغاتی رو با توجه به هدف کمپین و مدت زمان آن تنظیم کنید، آزمایش مداوم کمک می‌کنه بهینه‌ترین مقدار رو پیدا کنید.

وقتی سعی دارید نرخ کلیک را در کانال‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ افزایش دهید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. اینکه چطور CTR را زیاد کنید به این بستگی دارد که نرخ کلیک استفاده شده در چه حوزه‌ای از دیجیتال مارکتینگ را می‌خواهید افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تیتر و متن‌های تبلیغاتی، مقاله «کپی رایتینگ چیست؟» را بخوانید. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد.

تبلیغات در اینستاگرام https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
وب سایت منبع